سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به گرگان، آزادی ۲ محکوم به قصاص، پاکسازی رودخانه‌های استان از زباله و ادامه تلاش برای ساماندهی وضعیت مرغ از جمله رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

سفر وزیر گردشگری به گلستان و رخدادهای دیگر هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سفر به گلستان در آیین افتتاح متمرکز ۳۲۰ پروژه حفظ، احیا و مرمت بناهای تاریخی و مذهبی کشور با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوی در گرگان شرکت کرد.

علی اصغر مونسان دراین مراسم اظهار داشت: ساختمان های تاریخی استان های کشور به دلیل جاذبه های فراوان اقتصادی و فرهنگی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال مرمت است و توانسته جایگاه مناسبی در بهبود وضعیت اقتصادی مناطق ایجاد کند.

وی با اشاره به تلاش برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت بناهای تاریخی کشور گفت که تا پایان دولت دوازدهم مرمت و احیای ۳۲۰ پروژه تاریخی، فرهنگی و مذهبی کشور تکمیل و بخش عمده آن‌ها به مکان‌های اقامت گردشگران تبدیل خواهد شد.

در این سفر عملیات احداث ۲ مجتمع اقامتی، تفریحی، گردشگری و تجاری در گرگان و علی‌آباد کتول آغاز شد.

علی‌اصفر مونسان همچنین در آیین "شب فرهنگی ایران - قزاقستان" در گرگان شرکت کرد.

وی توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه را جزو اصول راهبردی ایران دانست و گفت: بر اساس این سیاست، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش می کند زمینه رونق گردشگری با اولویت فرهنگی را فراهم کند.

**

پادرمیانی اعضای شعبه ویژه صلحی شورای حل اختلاف گلستان در عید مبعث به رضایت مادر مقتول پیش از اجرای حکم اعدام انجامید و ۲ عامل قتل فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

رییس شورای حل اختلاف گلستان اظهار داشت: پس از گذشت ۱۰ سال مادر داغدار امروز صبح لحظاتی قبل از اجرای حکم قصاص به احترام عید مبعث، قاتلان فرزند جوان خود را بخشید.

**

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت که کانال‌های منتهی به خلیج گرگان با اعتبار هزار میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی لایروبی و این پهنه آبی احیا می‌شود.

قدرت الهد عابدی به تلاش برای بهره‌برداری از سد نرماب مینودشت اشاره کرد و گفت: مخزن این سد با ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۰ میلیون مترمکعب بهار سال ۱۴۰۰ بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: بودجه ساخت مخزن سدنرماب مینودشت در سال جاری ۸۳۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

**

جمعی از علاقه‌مندان طبیعت گلستان همزمان با روز "نوروز رودها" بخش هایی از رودخانه زیارت، گرگانرود، کبودوال علی آباد، دوغ کلاله، چهل چای مینودشت، نیل‌برگ رامیان و سنگریزه کردکوی و حریم آن‌ها را از وجود زباله پاکسازی کردند.

**

در کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد از خانواده ۳۶ شهیده و ۱۸ بانوی ایثارگران گلستان تجلیل شد.

هادی حق شناس استاندار گلستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: نقش مادران شهدا و بانوان شهید و ایثارگر در طول تاریخ انقلاب و به ویژه هشت سال دفاع مقدس، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

**

هادی حق شناس استاندار گلستان گفت که با هدف ساماندهی بازار و رفع دغدغه مردم در روزهای منتهی به پایان سال، توزیع روزانه گوشت مرغ در استان با قیمت مصوب کیلویی ۲۰۴ هزار ریال از ۱۱۰ به ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

**

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات گلستان گفت: امسال هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرایی شدن طرح‌های جهش تولید شیلات استان در قالب تسهیلات بانکی اختصاص یافت.

محمدرضا اشرفی افزود: امسال علاوه بر تسهیلات بانکی، ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان در قالب جهش تولید برای فراهم کردن زیرساخت‌های فاز اول مجتمع میگو گمیشان اختصاص داده شد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از ابتدای هفته گذشته با تداوم کم‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، گرگان و کردکوی وارد وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا شدند.

**

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با ۲ برد متوالی مقابل تیم آینده‌سازان تهران به مرحله بعدی نیمه نهایی لیگ برتر کشور راه یافت.

**

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون از مجموع ۴۷۴ متقاضی دریافت تسهیلات کم بهره رونق تولید، ۱۷۴ واحد معادل ۳۷ درصد موفق به دریافت ۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال وام شدند.

حسین طلوعیان افزود: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ (اختصاص مابه ‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی برای تولید و اشتغال‌) نیز امسال دریافت هفت هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال تقاضا شد که تاکنون به ۲۷ واحد حدود ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردید.

**

مطابق اعلام روسای ۲ اداره کمیته امداد منطقه یک و ۲ گنبدکاووس، مردم این شهرستان با مشارکت گسترده در جشن نیکوکاری، ۱۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال کمک نقدی و کالایی برای توزیع میان نیازمندان و نیز مددجویان این نهاد اهدا کردند که در مقایسه با پارسال حدود ۲ برابر افزایش یافت.

**

بهره‌برداری از ۲۴ پروژه مخابراتی شامل ۱۰ طرح در حوزه تلفن ثابت و ۱۴ طرح در حوزه تلفن همراه و تقویت شبکه اینترنت در مناطق روستایی شهرستان گنبدکاووس با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریالی روز پنجشنبه همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) آغاز شد.

**

محسن یحیایی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۱ قطعه ماهی خاویاری از تور صیادان مجاز و غیرمجاز استان نجات یافته و در دریا رها شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار