از دو روز قبل با خارج شدن برخی از جایگاه‌های گاز طبیعی از مدار، صف‌های طولانی خودروهای گازسوز در جایگاه‌های عرضه گاز شکل‌ گرفته و به دنبال آن دسترسی مردم خصوصا در شهر گرگان به تاکسی‌ها دچار اخلال شده است.


صف‌های طولانی سوخت‌گیری CNG در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته بارش برف و سرمای هوا در بخش‌های زیادی از کشور موجب افزایش مصرف گاز طبیعی و به دنبال آن افت فشار گاز در برخی مناطق از جمله استان گلستان شد. افت فشار موجب خارج شدن بخش زیادی از جایگاه‌های CNG این استان از مدار شده است.

با توجه به اینکه بخش زیادی از خودروهای مسافربر در سطح شهرها را خودروهای گازسوز تشکیل می‌دهند و این خودروها در این مدت عملاً به گاز دسترسی نداشتند، شاهد مشکلات عدیده مردم برای دسترسی تاکسی در سطح برخی شهرها خصوصاً گرگان مرکز استان گلستان هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی در استان و حل مشکل جایگاه‌های عرضه گاز، به ایسنا گفت: با افت فشار گاز از مقداری مشخص، جایگاه‌های CNG به شکل اتوماتیک از مدار خارج شدند و از دو روز قبل شاهد اختلال در این بخش هستیم. با تقویت فشار گاز، بخشی از جایگاه‌های CNG از ظهر روز گذشته و بخشی دیگر از شب گذشته وارد مدار شدند.

علی طالبی با اشاره به وجود ۵۸ جایگاه CNG در سطح استان، بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ جایگاه CNG در مدار قرار دارد. تلاش داریم از طریق استان‌های مجاور، کمی افزایش فشار گاز را داشته باشیم تا مشکل سایر جایگاه‌های CNG نیز برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: قبلاً به جایگاه داران CNG اعلام شده بود که دستگاه‌های خود را به‌ گونه‌ای تنظیم کنند که با حداقل فشار هم کار کنند که این کار را برخی از جایگاه داران انجام دادند و طی این مدت فعال بودند.

طالبی تصریح کرد: بیشترین افت فشار را در بندر ترکمن، اینچه‌برون، گرگان، کردکوی و آق‌قلا داریم.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان تأکید کرد: طی این مدت تمام تلاشمان را داشتیم تا قطعی گاز در بخش مسکونی را نداشته باشیم. تنها در مواردی افت فشار را در منازل مسکونی بندر ترکمن و گرگان داشتیم که با حضور همکاران ما مشکل برطرف شد.

طالبی از مردم و ناوگان حمل‌ونقل عمومی که در ایام پایانی سال دچار زحمت شدند، عذرخواهی کرد و گفت: امیدواریم امروز با افزایش فشار گاز، جایگاه‌های دیگر نیز وارد مدار شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار