مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبرداد

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از افزایش ۱۰۵ درصدی صادرات ریلی در گلستان خبرداد و گفت: راه اندازی قطارگردشگری در دستورکار است.

افزایش۱۰۵درصدی صادرات ریلی/راه اندازی قطارگردشگری در دستورکار است

به گزارش گلستان ۲۴؛ محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: راه آهن در حوزه حمل و نقل مسافر و بار برنامه های متعدد را برنامه‌ریزی کرده که به مرور آن را انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل بار و صادرات ریلی از مرز اینچه برون پروژه‌های تکمیل زیرساخت‌ها را در سال جاری در نظر گرفته ایم.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: در حوزه مسافر هم قطارهای تهران و پل سفید فعال بوده و بنا داریم آن را افزایش دهیم.

اعتماد همچنین از پیگیری برای راه اندازی قطار گردشگری بعد از ریشه کن شدن کرونا خبرداد و ادامه داد: گلستان یکی از مقاصد گردشگری بوده و با توجه به وجود بستر ریلی تصمیم داریم با همکاری میراث فرهنگی قطار گردشگری تعریف کنیم.

وی بیان کرد: همچنین راه اندازی مقطعی قطار در مسیر قم، بندرعباس و غیره در دستور کار است و برای راه اندازی قطار بین المللی از اینچه برون به اکتائو متقاضی وجود دارد.

اعتماد گفت: علاوه بر کمیت تلاش می‌کنیم کیفیت کار را بالا برده و با وسواس و دقت نظر خدمات ارائه دهیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، عنوان کرد: باید همه متولیان دست به دست هم دهند تا شعار سال محقق شود.

اعتماد از برنامه استقبال از مسافران نوروزی خبرداد و تصریح کرد: تمامی ایستگاه‌های مسافربری، سرویس‌های بهداشتی و داخل قطار ضدعفونی می‌شود و همچنین از ظرفیت ۵۰ درصدی کوپه ها استفاده می شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ اظهارکرد: حمل و نقل ریلی در قیمت تمام شده کالا نقش دارد و بر اساس اعلام سازمان بهینه سازی مصرف سوخت به ازای جابجایی هر تن چند کیلو از جاده به ریل تا ۴۰ سی سی و به ازای هر مسافر تا ۲۵ سی سی در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ علی‌رغم بسته بودن چهار ماه مرز توانستیم شاهد افزایش ۱۰۵ درصدی صادرات ریلی باشیم.

طبق گفته اعتماد در این مدت ۱۲۳ هزار تن کالا توسط بخش ریلی جابجا شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار