نماینده مجلس:

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت که برای تحقق شعار "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" باید برخی بخشنامه‌ها و قوانین دست و پاگیر ضد تولید باقی‌مانده از سنوات قبل، بازنگری، اصلاح و یا حذف شود.

تحقق شعار سال، نیازمند حذف قوانین ضدتولید است

رضا آریان پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قوانین و بخشنامه‌ها در یک دوره براساس شرایط زمانی صادر و اجرا شد اما برخی از آن ها در حال حاضر به مانعی برای تولید تبدیل شدند که مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی باید با اصلاح و بازنگری و یا حذف آن به رونق تولید کمک کنند.

وی بخشی‌نگری را از دیگر موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاری و تولید دانست و گفت: بخشی‌نگری‌ دستگاه‌ها و نهادها در راستای حفظ استانداردهای تعریف شده مورد نظرشان، سبب کندی روند سرمایه‌گذاری و یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی شده که باید این نگاه حذف شود.

به گزارش گلستان ۲۴؛ نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، نبود یا کمبود زیرساخت‌های لازم در گلستان برای سرمایه‌گذاری و تولید را از موانع تحقق شعار امسال دانست و ادامه داد: با وجود برخورداری استان از ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف، هنوز ظرفیت شهرک‌های صنعتی از جمله در کلاله و گالیکش جوابگوی نیاز سرمایه‌گذاران نیست.

وی حمایت دستگاه‌های اجرایی گلستان به خصوص پشتیبانی بانک‌ها از سرمایه‌گذاران برای تولید و تحقق شعار سال را ضروری دانست و گفت: پارسال به‌واسطه مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و شیوع گسترده کرونا، تعدادی از واحدهای تولیدی و مشاغل تعطیل شد با این حال درسایه تلاش مسوولان، کارگزاران و سرمایه‌گذاران و صبر و ایستادگی مردم، اتفاقات خوبی نیز در جهش تولید کشور رخ داد.

آریان پور افزود: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال ۱۴۰۰ به "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" خواستار تلاش، حمایت و پشتیبانی همه مسوولان از تولید و رفع موانع آن هستند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز براساس نقش نظارتی خود پیگیر تحقق شعار امسال بوده و تلاش می کنند با همراهی دولتمردان، قوانین مورد نیاز حمایت از تولید یا رفع موانع آن را تصویب یا اصلاح نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار