معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان گفت: توسعه و تبدیل جزیره آشوراده به عنوان یک کانون گردشگری مشمول زمان است، زیرا سازمان محیط زیست و منابع طبیعی روی این جزیره حساسیت‌های زیادی دارند.

طرح‌های گردشگری جزیره آشوراده‌ همچنان متوقف است

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین، از جزیره آشوراده به عنوان بهترین اکوپارک و بزرگ‌ترین ظرفیت گردشگری طبیعی شمال کشور یاد کرد و گفت: طرح گردشگری شدن جزیره آشوراده‌ همچنان متوقف است.

وی با بیان اینکه با راه‌انداری طرح‌های گردشگری، آشوراده تبدیل به بهترین سایت طبیعت‌گردی شمال کشور خواهد شد اظهار کرد: طرح‌های خوب و بدون آلایندگی برای توسعه گردشگری در این جزیره مصوب شده‌ بود، اما این طرح‌ها در کمیته ملی طبیعت‌گردی با مشکل مواجه ‌شدند به همین دلیل واگذاری‌ها به مشکل برخوردند.

 

 

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان درباره استقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به این جزیره گفت: جزیره آشوراده خواهان و طالب زیادی دارد، بر همین اساس سرمایه‌گذارنیز همیشه وجود دارد، اما سرمایه‌گذاران دنبال پک و بسته‌های آماده هستند. البته باید توجه داشت که تا زمانی مجوز قانونی صادر نشود، سرمایه گذار به تنهایی فایده‌ای برای توسعه ندارد.

وی ادامه داد: رسیدگی به پرونده گردشگری و توسعه جزیره آشوراده درحال حاضر به استانداری گلستان واگذار و از اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان خارج شده است.

 

 

آشوراده دهی در مرکز شبه جزیره میان‌کاله در شهرستان بندرترکمن، استان گلستان است. آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر است. این جزیره در سده‌های گذشته در پی عملکرد و فعالیت گروه‌های انسانی با حفر کانال از توده اصلی خشکی خود (شبه جزیره میانکاله) جدا افتاده‌است. آشوراده در سال ۱۳۵۴ جزء نخستین مناطق زیست‌کره جهان معرفی و ثبت شد. در همین حال در کنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب‌های مهم دنیا قرار گرفت و سومین اهمیت این منطقه عضویت آن در پناهگاه حیات وحش است که در تمامی ایام سال میزبان انواع پرندگان است. ۴۰درصد خاویار ایران در نزدیکی این جزیره به دست می‌آید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار