استاندار گلستان گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا در ۱۰۰ روستای گلستان در حال اجرا است.

اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از مبدا در ۱۰۰ روستای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، هادی حق شناس در جلسه وبینار عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت روستا اظهارکرد: تقاضا ارائه تسهیلات اشتغالزایی به روستاها تداوم یابد چرا که منجر به ادامه مهاجرت معکوس و رونق روستاها می شود.

وی افزود: شاخص های روستایی استان در دولت تدبیر امید رشد قابل توجهی داشته به گونه ای که تا پیش از سال ۹۲ جمع آوری زباله در ۳۰۰ روستا انجام می گرفت و امروز در ۶۷۰ روستا و حتی امروز در ۱۰۰ روستا طرح تفکیک زباله از مبدا اجرایی می شود.

استاندار گلستان بیان کرد: تا پیش از سال ۹۲ تعداد ۱۳ پایگاه آتش نشانی در روستاها استقرار داشت که این رقم در حال حاضر به ۳۵ پایگاه رسیده است.

حق شناس اضافه کرد: تا پیش از سال ۹۲ تنها ۲ بومگردی در استان مشغول به فعالیت بود که این رقم در حال حاضر به ۱۳۰ بومگردی ارتقا یافته و تا پایان دولت هم ۲۰ بومگردی دیگر احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: تا پیش از سال ۹۲ در ۳۷۰ روستا طرح هادی اجرایی شده بود که این رقم به ۶۷۰ روستا ارتقا یافته و میانگین اجرای طرح هادی در روستاها گلستان بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار گلستان ادامه داد: تا پیش از این دولت ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده بود که از سال ۹۲ تا به امروز ۳۵ هزار واحد روستایی مقاوم سازی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار