با تجهیز 6 هزار هکتار اراضی گلستان،وسعت اراضی دارای سامانه های نوین آبیاری استان به 70 هزار هکتار رسید.


تجهیز 6 هزار هکتار اراضی گلستان به سامانه های آبیاری نوین

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان، مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان گفت: میزان اعتبار پارسال 65 میلیارد تومان بود که تا کنون 88 درصد آن یعنی 57 میلیارد تومان تخصیص یافته و طرح های جدید همچنان از محل بودجه پارسال پرداخت می شود.

سید محسن کیا الحسینی افزود: 5 هزارو 500 هکتار پارسال و 500 هکتار از ابتدای سال 1400 تا کنون به این سامانه مجهز شده و وسعت اراضی مجهز به سامانه های نوین آبیاری استان به 70 هزار هکتار رسید که حدود 40 هزار هکتار آن بعد از سال 1392 اجرا شده است.

وی با اشاره به بحران خشکسالی در گلستان افزود:برای تجهیز بیش از یازده هزار هکتار متقاضی وجود دارد و پیش بینی می شود تا پایان تیرماه 8 میلیارد تومان باقی مانده جذب شود.

کیا الحسینی با اشاره به مشکل کشاورزان فاقد پروانه مناطق کوهستانی به عنوان یکی از موانع تولید کشاورزی در استان گفت: با توجه به متقاضیان فراوان مناطق کوهستانی در جنوب استان منتظر صدور مجوز بهره برداری از آب چشمه ها از سوی شرکت آب منطقه ای گلستان هستیم.

وی افزود: بین سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای استان جلسات و رایزنی در حال انجام است تا با تصویب کمیته مشترک مصرف بهینه آب کشاورزی و یا کارگروه ماده 11 قانون تشکیل جهاد کشاورزی ، مجوز لازم صادر و مشکل باغداران  اراضی شیب دار و کشاورزان مناطق کوهستانی رفع شود.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان افزود:آورده کشاورز حداقل 15 درصد  طرح است و بقیه هزینه ازتسهیلات بلاعوض دولتی طبق دستور العمل ابلاغی از تهران تامین می شود .

کیا الحسینی افزود: به ازای هر هکتار اجرای  سیستم آبیاری تحت فشار سامانه قطره ای ٣٠ میلیون تومان ، سامانه بارانی ٢۵ میلیون تومان ، ماشین های آبیاری ٢١ میلیون تومان  و سامانه کم فشار ٩ میلیون تومان به صورت بلا عوض از سوی دولت پرداخت می شود.

وی از متقاضیان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد آب و خاک جهادکشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار