سرپرست مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب گلستان:

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت که به دلیل پیش‌بینی سیر صعودی خشک‌سالی در ماه‌های آینده، تامین آب شرب روستاییان ساکن مناطق فاقد لوله‌کشی به ۱۰ دستگاه تانکر آبرسان جدید نیاز دارد.

تامین آب روستاهای فاقد لوله‌کشی گلستان به ۱۰ تانکر جدید احتیاج دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان 24، شاهین حاجی مشهدی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر به ۱۱۰ روستای استان با پوشش ۹۰ هزار نفر جمعیت از طریق ۲۳ تانکر آبرسانی می شود که به دلیل احتمال افزایش گرمای هوا، خشکسالی و نیاز بیشتر به مصرف روزانه آب، این تعداد تانکر باید افزایش یابد.

وی بیان کرد: نیاز فعلی ۶۰۰ متر مکعبی ساکنان این روستاها با انجام حدود ۵۰ سرویس روزانه تامین می شود و شرکت برای پوشش این روستاها همه امکانات خودرویی و نیروی انسانی را بسیج کرده است.

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: در شرایط عادی و ماه های غیرگرم، به ۷۴ روستای فاقد تجهیزات استاندارد شبکه آبرسانی گلستان با پوشش ۶۰ هزار نفر به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

حاجی مشهدی خواستار مشارکت دستگاه های مرتبط استان در تامین اعتبار خرید تانکرهای آبرسان سیار شرکت برای گذر از خشکسالی امسال شد.

به گفته وی گلستان ۹۴۳ روستا و آبادی دارای کد بالای ۲۰ خانوار دارد که آب شرب عمده این روستاها از طریق چاه تامین می شود که قطع شدن آب این مناطق به دلیل خشکسالی و استفاده بی رویه چاه های کشاورزی غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی دور از انتظار نیست.

پیش از این بهزاد هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اعلام کرده بود: اعتبار مورد نیاز آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب استان ۲۰ هزار میلیارد ریال است که در صورت تامین بخشی از این منابع از محل صندوق توسعه ملی، می‌توان آب شرب ۴۰ روستا را تا پایان امسال تامین کرد.

در حال حاضر ۷۲.۷ درصد روستاییان گلستان از آب شرب بهداشتی استفاده می کنند که این رقم در سال ۹۲ حدود ۶۲ درصد بود.

تامین آب شرب ساکنان روستاهای گلستان از طریق منابع زیرزمینی و در برخی از روستاهای نوار جنوبی از طریق چشمه ها تامین می شود.

به گفته کارشناسان شرکت آب منطقه ای گلستان، کاهش بارش‌های سال آبی جاری و مصرف بی رویه آب، احتمال خشک@سالی در تابستان امسال را دو چندان کرده است و در این شرایط صرفه جویی و مدیریت مصرف آب برای گذر از شرایط امسال ضروری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار