فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: برای انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۱۱ شعبه اخذ رای در حوزه شهرستان آزادشهر فعال می‌شود.

 ۱۱۱ شعب اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان آزادشهر فعال می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از شهرستان آزادشهر، حمیدرضا ملک‌حسینی صبح امروز در جمع فعالان فضای مجازی این شهرستان با موضوع مدیریت فضای مجازی در انتخابات با حضور رئیس پلیس فتا گلستان اظهار کرد: تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان برای کاندیدای شوراهای اسلامی شهر و روستا حوزه شهرستان ۵۴۸ نفر بوده که از این تعداد ۱۰۰ نفر در شهر آزادشهر، ۳۲ نفر در «نگین‌شهر»، ۱۴ نفر در شهر «نوده»، ۲۷۱ نفر در روستاهای بخش مرکزی و ۱۳۱ نفر در روستاهای بخش «چشمه‌ساران» ثبت‌نام کردند.

وی تصریح کرد: از تعداد ۵۴۸ نفر کاندیدای ثبت‌نام شده در حوزه شهرستان بعد از بررسی‌های انجام شده در فرایند بررسی کاندیداها ۳۹ نفر رد صلاحیت شده و ۴۸۸ نفر تایید صلاحیت و ۲۱ نفر نیز انصراف دادند. * فعالان فضای مجازی هوشیارانه با تولید محتوا و بصیرت‌افزایی در افزایش شور و نشاط انتخابات گام بردارند

فرماندار شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱۱ شعبه اخذ رای در شهرستان برای انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ فعال می‌شود که از این تعداد ۱۰۲ شعبه ثابت و ۹ شعبه به صورت سیار خواهد بود.

وی با اشاره به تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم بازگشایی ستاد تبلیغات توسط کاندیداها، بیشتر تبلیغات این افراد در فضای مجازی انجام می‌شود و از مدیران کانال‌ها و ادمین‌های فضای مجازی انتظار می‌رود اصول تبلیغاتی را در فضاهای مجازی رعایت کنند.

ملک‌حسینی گفت: از همه فعالان رسانه‌ها و فضای مجازی تقاضا داریم از دامن زدن به هرگونه موضوعات و مسائل که سبب ایجاد مشکلات و حاشیه‌هایی در سطح شهرستان شده و از حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات می‌کاهد به شدت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در هر شرایطی تلاش دارند تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند، ابراز کرد: در حال حاضر تلاش دشمن ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و نظام جمهوری اسلامی و عدم مشارکت مردم در انتخابات بوده و اصحاب رسانه و فعالین این عرصه باید هوشیار باشند تا با تولید محتوا و بصیرت‌افزایی در افزایش شور و نشاط انتخابات و مشارکت حداکثری مردم گام بردارند.

* رئیس پلیس فتا گلستان: انتخابات نماد وحدت بین شیعه و سنی است/ مدیران کانال‌ها و گروه‌ها فضای مجازی باید شبانه‌روز بر مطالب منتشر شده در کانال و گروه‌ها خود اشرافیت داشته باشند

رئیس پلیس فتا گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: انتخابات نماد وحدت بین شیعه و سنی و آزادی ایران بوده و سلامت انتخابات سلامت نظام جمهوری اسلامی را در بر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: افرادی که تلاش می‌کنند در مقابل رای مردم بایستند برابر قانون مجازات خواهند شد.

ابراهیم پرسا با اشاره به تغییر تبلیغات سنتی به تبلیغات فضای مجازی گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا و دسترسی سهولت مطالب از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تبلیغات کاندیداها از شکل سنتی به الکترونیکی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: پلیس فتا براساس وظایف خود فضا را برای کسب و کار اینترنتی، آموزش الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و دیگر موضوعات مرتبط که در سرعت و انتشار محتوا و مطالب ارتباط داشته و به راحتی به دست مردم می‌رسد رصد و پایش کرده و با مخلان این فضاها برخورد قانونی می‌کند.

رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به زمان انتخابات و حساسیت فضای مجازی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: اگر مدیران فضای مجازی در زمان انتخابات اقدام به انتشار مطالب مجرمانه که توسط دیگران منتشر شده در فضا و کانال مربوط به خود کرده و در طول شبانه‌روز بر مطالب منتشر شده در کانال و گروه‌ها خود اشرافیت نداشته و سریع این مطالب را حذف و فرد را از گروه خارج نکنند در حکم منتشر کننده بوده و تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار