رئیس شورای شهر گرگان خبرداد

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان، مبنی بر خرید و تملک زمین چهار هکتاری جهاد کشاورزی گلستان به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

تملک سایت جهادکشاورزی گلستان نهایی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24،  محمد مرتضوی در خصوص تهاتر زمین جهادکشاورزی گلستان با شهرداری اظهار کرد: در یک سال گذشته پیگیری های زیادی برای اجرای مصوبه شورا در خصوص احداث پارک چهار هکتاری در خیابان بهشتی که از اراضی جهاد کشاورزی بود داشتیم و تلاش شد بعد از تصویب در شورا، طی مراحلی در استان برای وزارت جهاد کشاورزی ارسال شود تا هیات وزیران آن را تصویب کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه امسال در احکام بودجه سال ۱۴۰۰، ظرفیت هایی را برای تهاتر این زمین شاهد بودیم، توضیح داد: براساس این احکام، به سازمان مدیریت و استاندار اجازه داده شده در قالب تهاتر این مصوبه انجام شود.

وی با بیان اینکه با طی کردن مراحل اداری این کار سرانجام رسید، گفت: تلاش می کنیم جهاد کشاورزی گلستان به پارک تبدیل می شود و جاذبه های گردشگری و ویژگی های خوبی در این منطقه ایجاد خواهد شد.

وی در توضیح جزییات این تهاتر هم گفت: ساختمانی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع شامل زیربنای غیرمفید و در ۱۰ طبقه در قبال این چهار هکتار ساخته می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: این ساختمان در همسایگی پارک و از بخش باقی مانده در زمین پنج هکتاری کناری جهاد و طی سه سال ساخته می شود.

وی با بیان اینکه برنامه زمان بندی و نقشه های مربوطه هم به زودی اعلام می شود، اضافه کرد: جزییات شامل نوع ساختمان و مصالح هم می شود که البته توافقاتی در این رابطه انجام شده است.

مرتضوی درباره برنامه های شهرداری برای این پارک هم گفت: پارک چهار هکتاری علاوه بر اینکه کمک بزرگی به بهبود شرایط زیست محیطی و تنظیم استانداردهای سرانه فضای سبز می کند قطعاً از جاذبه های خوب گردشگری استفاده خواهد شد.

وی توضیح داد: پیاده راه و پیست دوچرخه سواری و سایر تفریحات سالم بخشی از برنامه های این پارک است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه این پارک کمک می کند تا در مرکز شهر شاهد بارگذاری های فشرده نباشیم، یادآور شد: امیدواریم این تهاتر به سایر دستگاه ها تسری پیدا کند و ارگان هایی مثل دخانیات و پادگان ارتش هم همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند در اختیار شهر قرار بگیرد تا این اتفاقات خوب و ویژه تکرار شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار