قیام ۱۵ خرداد را می توان حرکتی خودجوش و مردمی دانست که زیر بنای انقلابی تاریخی و سرنوشت ساز شد.

رای اولی ها، قدر موقعیت و ارزش رای خود را بدانند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از آوای رودکوف ؛وی در ادامه گفت: اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ در حدی است که مقام معظم رهبری در سخنان خود در نخستین روز از سال نو انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ را در ابعاد داخلی و خارجی بسیار مهم برشمردند و به نقشه و تلاش گسترده دشمنان برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات تاکید کردند.

 

البته همواره جوانان از مهمترین عناصر در برگزاری انتخابات پرشور و همچنین عامل اصلی در سرنوشت کشور هستند به طوری که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در بهمن ۹۷ جوانان به عنوان هسته اصلی مورد خطاب هستند که باید در ۴۰ سال دوم انقلاب به عنوان سکاندار اصلی در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

 

انتخابات ۱۴۰۰ نیز عرصه مناسبی برای ورود جدی جوانان و نقش آفرینی آنان در سرنوشت کشور و نظام است و جوانان علاوه بر ایجاد شور و نشاط در فضای انتخاباتی و ترغیب مردم به حضور حداکثری در این عرصه، می‌توانند با مطالعه و تبیین شاخصه‌ های انتخاب اصلح، مردم را در جهت بهترین انتخاب یاریگر باشند.

مدیر آموزش و پرورش علی آباد کتول در خصوص حماسه 15 خرداد و اغاز قیام سرنوشت ساز ملت ایران گفت: قیام ۱۵ خرداد را می توان حرکتی خودجوش و مردمی دانست که زیر بنای انقلابی تاریخی و سرنوشت ساز شد. شرکت افراد بدون توجه به نوع شغل، تحصیلات، سن،جنس، وابستگی گروهی و هرگونه موقعیت اجتماعی و صرفاً براساس یک شعار و یک هدف مشترک؛ باعث به وجود آمدن بستری الهی شد که با گوش دادن به فرامین امام و حمایت از رهبری ایشان، این بستر در سراسر کشور تعمیم داده شد و اغلب شهرهای ایران را فراگرفت.

سید کتولی در خاتمه اظهار داشت: نهضت فکری ـ فرهنگی پانزده خرداد به رهبری امام خمینی تأثیرات عمیق و شگرفی بر ساختار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران گذاشت و نتایج و پیامدهای سازنده و مطلوبی به بار آورد که بی نیازی و خودکفایی در بسیاری از امورات علمی، اقتصادی،  کشاورزی و ... ماحصل همان نگاه و تفکر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار