نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند بازتعریف و بازخوانی صحبت‌ها، مواضع و آرمان‌های حضرت امام(ره) است، اظهار کرد: نه تنها نسل جدید که همه نسل‌ها برای آن که انقلاب را از تحریف حفظ کنند لازم است این موضوعات را مجددا مطالعه کنند.

باید برای حفظ انقلاب از تحریف، مواضع و آرمان‌های امام را مطالعه کنیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی شامگاه گذشته پنجشنبه ۱۳ خردادماه در مراسم بزرگداشت ارتحال رهبر کبیر انقلاب در همدان، با اشاره به فرآیند تهیه و تدوین قانون اساسی کشور پس از انقلاب اسلامی، مطرح کرد: در پیش نویس اولیه قانون اساسی که در مجلس خبرگان ارائه شد، مسئله ولایت فقیه مطرح نشد و از آنجایی که حضرت امام(ره) به علت عدم ایجاد سوءذهنیت در جامعه نسبت به این موضوع ورود نکردند، مرحوم آیت الله گلپایگانی به صراحت نسبت به این مسئله موضع گرفت.

امام جمعه همدان افزود: مرحوم گلپایگانی در نامه‌ای خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد که اگر مسئله ولایت فقیه در قانون اساسی آورده نشود، هر حکومتی تشکیل شود، حکومت طاغوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی که غیراسلامی و مبتنی بر ولایت فقیه نباشد، نظام طاغوتی است، اظهار کرد: نظام سیاسی غیراسلامی، نظامی شرک آلود است که باعث پدید آمدن فساد اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌شود و به طور کلی این حکومت سبب معطل ماندن احکام اسلام خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی، یعنی حکومت وابسته به اجرای احکام اسلامی، اضافه کرد: برای دستیابی به آرمان‌های انقلاب ما در کشور نیازمند دولتی هستیم که به احکام اسلام اعتقاد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر دولتی به مسائل اسلام توجه نکند و فرهنگ دینی و اخلاقی برای او مهم نباشد، مصداق طاغوت است، گفت: امام خمینی(ره) بارها بر اقامه عدل در جامعه تأکید داشتند و دنبال تحقق آن بودند و اگر ضعفی در این عرصه وجود دارد، ربطی به نظام و انقلاب اسلامی ندارد بلکه به علت وجود افراد نااهلی است که بر سر سفره انقلاب نشسته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر است، یادآور شد: در اسلام حکومت بدان معناست که اگر کسی مسئول شد، باید خدمتگذار مردم باشد و در تزار مردم زندگی کند.حضرت امام راحل بسیار اظهار نگرانی می‌کردند که اشتباه مسئولان به اسم اسلام تمام شود و مردم مسئولان را نماد نظام اسلامی طلقی کنند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری با اشاره به اینکه از مهمترین مسائلی که حضرت امام(ره) چه در دوران انقلاب و چه در دفاع مقدس به آن تأکید داشتند، بحث امدادهای غیبی بود، مطرح کرد: تحول در جامعه و انسجامی که در بین مردم از اقشار مختلف برای مقابله با رژیم طاغوت ایجاد شد را باید مصداق این امدادهای الهی دانست.

وی ادامه داد: جوانانی که در دوره پهلوی تربیت شده بودند را امام(ره) توانست زمینه ساز تحول آنها شود و بسیاری از آنها را به حُر انقلاب تبدیل کرد و در مسیر انقلاب و در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

شعبانی موثقی انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) برشمرد و اظهار کرد: تحقق این مسئله دارای شرط‌هایی است که مهمترین آن همراهی مردم برای رسیدن به این هدف نهایی است.

وی با تأکید بر اینکه این انقلاب امانت حضرت امام(ره) در دستان ما است، خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما دفاع، حفاظت و حمایت از این امانت است و این دفاع و حمایت امروز با شرکت در انتخابات به وجود می‌آید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم گله مندی‌هایی در زمینه مشکلات معیشتی، مفاسد و رفتارهای برخی از مسئولان دارند، گفت: با وجود تمام مشکلات، مردم اصل نظام اسلامی و انقلاب را قبول دارند و از آن حمایت می‌کنند و تلاش خود را برای حفاظت از این امانت قرار داده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار