مساجد استان گلستان در حالی که می‌توانند پایگاه فعالیت‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی باشند اما امروز با داشتن چند متولی در کانون بی‌توجهی و مظلومیت قرار گرفتند.

 مساجد گلستان با چند متولی اما در کانون بی‌توجهی!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، مساجد نباید تک‌بعدی باشند بلکه باید محلی برای عبادت، انجام تکلیف و رسالت، حل مشکلات مردم و جوانان محله، فعالیت‌های دینی، مذهبی، بصیرتی و روشنگری باشند، رویکرد تک‌بعدی در برخی مساجد سبب شده تا آنچه از کانون‌های عبادی - تربیتی انتظار می‌رود شاهد نباشیم، از طرفی مساجد استان گلستان با داشتن چند متولی هنوز نتوانستند مامنی چندبعدی برای مردم باشند و این مسئله سبب شده مساجد در کانون بی‌توجهی قرار بگیرند.

اگر مساجد یک متولی داشته باشند می‌توانند بهترین برنامه‌ریزی را برای جذب آحاد مردم مومن خصوصا جوانان داشته باشند، این روزها که آسیب‌های اجتماعی به مسئله‌ای فراگیر تبدیل شده است باید برای حل این مسائل نسخه و راهکاری درست پیچیده شود، اگر جوان به این مرحله از رشد برسد که مسجد را جایگاه خودش بداند و به حضور در این محفل معنوی انس بگیرد قطعا دیگر سراغ گناه نخواهد رفت.

برکات مسجد بی‌شمار است اگر جذابیت‌های بصری، فکری، فرهنگی، دینی، مذهبی و بصیرت‌افزایی در کنار هم قرار بگیرد، اگر مسوولان مختلف در مساجد پای حرف‌ها و مشکلات جوانان بنشینند و راهکاری برای اشتغال جوانان بدهند، علاوه بر اینکه گره‌های زیادی از مشکلات برطرف می‌شود مسجد هم مأمن دینی و معنوی مردم می‌شود و هم مأمن رفاه و آرامش خانوادگی.

روزهای کرونایی مساجد را کم‌جمعیت کرد و حالا نوبت نخبگان فرهنگی است که برای جذب قشر جوان وارد میدان شوند و در این زمینه برنامه‌محوری را سرلوحه قرار دهند، باید راه جذب جوانان به مسجد مهم شمرده شود، اگر این اتفاق بیفتد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، اگر مردم خصوصا جوانان دلبسته و دلباخته مسجد شوند راه نفوذ شیطان به قلوب آنان بسته می‌شود، بستر گناه از جامعه رخت برمی‌بندد و هزاران نکات ارزنده دیگر نصیب جامعه می‌شود.   

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان گلستان خطاب به نهادهایی که حامی مساجد هستند به ذکر نکات بااهمیتی اشاره کرد و گفت: با آنکه مساجد دارای متولیان زیادی هستند اما آن‌طور که باید به مساجد رسیدگی نمی‌شود.

یاسر قزوهی بر لزوم ایجاد و فعالیت صحیح شورای امر به ‌معروف و نهی از منکر در مساجد تاکید و تصریح کرد: اگر این مهم مورد توجه قرار بگیرد مساجد به عنوان مکان‌های مقدس جایگاه اصلی و ویژه خود را به دست خواهند آورد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان نیز در این خصوص با اشاره به جایگاه ائمه جماعات از نگاه بزرگان دین گفت: ائمه جماعات محور مساجد هستند، همه باید در توجه به مساجد دغدغه داشته باشند و این دغدغه از سوی امامن جماعت باید بیشتر باشد.

حجت‌الاسلام قاسم لیوانی بیان کرد: اگر امام جماعتی در خصوص اداره مسجد مشکلی دارد به منظور پیگیری و رسیدگی به مرکز اطلاع دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار