رئیس سازمان بسیج اساتید استان گلستان با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات مردم با شعار امکان‌پذیر نیست، گفت: متأسفانه برخی از متولیان و مسئولان با وجود مشکلات مردم، خواسته یا ناخواسته تماشاگر هستند و برخی‌ها هم تنها شعار می‌دهند.

حل مشکلات با شعار امکان‌پذیر نیست

به گزارش گلستان24؛غلامرضا منتظری در بازدید از غرفه این خبرگزاری در نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان گلستان ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از دست‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه اظهارداشت: دغدغه و احساس مسئولیت دست‌اندرکاران، تلاش برای خوب ظاهر شدن در این نمایشگاه و نقش‌آفرینی مطلوب رسانه‌ها قابل تقدیر است. البته اگر این نمایشگاه‌ها در صورت حمایت، به صورت فصلی برگزار شوند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت. از سویی دیگر دست‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه برای تحقق عدالت فرهنگی می‌توانند این رویداد فرهنگی رسانه‌ای را سالانه 2 بار در مرکز استان و شهرستان گنبدکاووس برگزار کنند تا مردم شرق استان هم از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به وظیفه و نقش رسانه‌ها افزود: اطلاع‌رسانی شفاف و منطقی از وضعیت مردم مهم‌ترین رسالت رسانه‌هاست. مردم در شرایط کنونی اخبار ضدو نقیضی می‌شوند و سرگردان هستند، رسانه‌ها باید زمینه ارتباط 2 سویه مردم با مسئولان را فراهم کنند و شفاف از وضع موجود سخن بگویند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان ادامه داد: اگر مردم نسبت به وضعیت موجود آگاهی داشته باشند، آستین‌ها را برای حل مشکلات بالا می‌زنند. در 40 سال گذشته مرکز ثقل انقلاب اسلامی، مردم بودند و بیشترین سختی‌ها را هم متحمل شدند.

وی گفت: دولت در سوی دیگر این ماجرا باید نقشه عملیاتی برای بهبود اوضاع داشته باشد. در این صورت امید به جامعه تزریق می‌شود. دولت باید با بازنگری جدی، شایسته‌سالاری و مدیریت جهادی را در پیش بگیرد. هر انسان شایسته‌ای نمی‌تواند در شرایط حساس نقش‌آفرینی کند. امروز ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و باید افرادی با این شیوه مدیریت کارها را به دست بگیرند.

منتظری تأکید کرد: با مدیریت عادی نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد. مدیری که جهادی‌ و  با وجدان کاری عمل کند  و دغدغه بیشتر مردم را داشته باشد، خواب به چشمانش نمی‌آید و برای حل مشکلات مردم بی‌قراری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی به معنای شتاب‌زدگی نیست بلکه به معنای دوراندیشی و آینده‌نگری و با صرف وقت بیشتر است. به طور قطع گره‌گشایی از مشکلات مردم با شعار امکان‌پذیر نیست. متأسفانه برخی از متولیان و مسئولان خواسته یا ناخواسته تماشاگر هستند و برخی‌ها هم تنها شعار می‌دهند. مردم دیگر با این شعارها کار ندارند بلکه از مسئولان عمل می‌خواهند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار