نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره آسیب‌پذیری حاشیه شهرها در برابر حوادث گفت: ۹۷۴ سکونتگاه غیر رسمی در کشور داریم که نیاز به مقاوم سازی دارند و با یک برنامه ریزی منظم می‌توان آنها را ساماندهی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیادمسکن: ۹۷۴سکونتگاه غیررسمی کشور نیازمند مقاوم‌سازی است

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد صبح امروز در آئین معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگار امام راحل است؛ امام خمینی (ره) در روزهای آغازین پیروزی انقلاب بنیاد مسکن را تاسیس کرد تا به محرومان برای تامین مسکن کمک شود.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چهار دهه، کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته و صفر تا صد آن متعلق به مقام معظم رهبری و ولی فقیه است.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد ادامه داد: در سال 98 حدود 100 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شد که سهم استان گلستان 3 هزار واحد بوده است. مصمم هستیم هر جا محروم و یتیمی است که سرپناه ندارد مسکن محرومان را تقویت کنیم تا این عزیزان صاحب سرپناه شوند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یکی دیگر از ماموریت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده است اما مهم‌تر از بازسازی، مقاوم سازی و بهسازی بوده و باید این اقدام در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر انجام شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت موجود در بنیاد مسکن باید حاشیه شهرها، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده را سامان دهیم. روستاهای ما در حال آباد شدن است اما متاسفانه حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی در مقابل حوادث، آسیب پذیر هستند.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد خاطرنشان کرد: 974 سکونتگاه غیر رسمی در کشور داریم که نیاز به مقاوم سازی دارند و با یک برنامه ریزی منظم می‌توان آنها را ساماندهی کرد.

وی یادآور شد: سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر مقاوم سازی می‌شوند و مردم می‌توانند از خدمات بنیاد مسکن استفاده کنند.

وی بیان داشت: تلاش ما این است از چهره‌هایی در دفتر نمایندگی ولی فقیه استفاده کنیم که پایگاه مردمی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: اولویت اول ما مشارکت در انتخابات است و اگر مشارکت نداشته باشیم قدرت چانه زنی ما در دنیا ضعیف خواهد شد و نمی‌توانیم از حقوق‌مان دفاع کنیم. مردم باید با مشارکت در انتخابات حماسه بسازند تا در دنیا حرف‌مان را با قدرت بزنیم.

10000 خانه جدید برای روستاییان گلستانی ساخته می‌شود

سید محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز اظهار داشت: گلستان در حادثه سیل سال 98 جزو سه استانی بود که بیشترین خسارت را متحمل شد اما در قرارگاه بهسازی جزو استان‌های برتر کشور بودیم.

وی افزود: 22 هزار واحد مسکونی در 700 روستا و سه شهر استان گلستان آسیب دید که به سرعت تمام موانع برداشته شد تا 8 هزار واحد احداثی و 14 هزار واحد تعمیراتی را تحویل دهیم.

حسینی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامع ریزی برای ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان بیش از 200 میلیارد تومان به استان تزریق کرد که اغلب آنها تکمیل و تحویل مالکان شده است و امیدواریم تعدادی که باقی مانده را در کمترین فرصت به مردم تحویل دهیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته حوادثی مانند زلزله، رانش، طوفان و سیل در استان گلستان رخ داد که بازسازی یک‌هزار واحد مسکونی آسیب دیده در حال انجام است و بنا داریم این واحدها امسال تکمیل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:  47 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند که اغلب به کشاورزی، دامپروری و باغداری مشغول هستند، توسعه و توجه به روستاها ماموریت بنیاد مسکن بوده زیرا 60 درصد تولید و اشتغال مربوط به روستاییان است.

حسینی افزود: سال گذشته در بیش از 60 روستای استان مهاجرت معکوس رخ داده و امسال بنا داریم با حمایت و پشتیبانی ویژه این عدد را سه رقمی کنیم.

وی ادامه داد: هدف گذاری امسال احداث 10 هزار واحد مسکونی است که در کوتاه‌ترین زمان توزیع شهرستانی آن انجام می‌شود تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی طرح هادی در بیش از 72 درصد روستاهای استان آغاز شده اما 100 درصد روستاها دارای طرح هادی هستند و امسال در 28 درصد باقی مانده نیز طرح آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار