مسوول آستان قدس رضوی استان گلستان گفت: تاکنون ۷ هزار گلستانی در سامانه خادمیاری استان گلستان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در این سامانه فعال هستند.

 ۷ هزار گلستانی در سامانه خادمیاری ثبت‌نام کردند/ ۴۲۰۰ در سامانه خادمیاری گلستان فعال شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید حسین علوی امروز با گرامیداشت دهه کرامت در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: تاکنون ۷ هزار گلستانی در سامانه خادمیاری استان گلستان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در این سامانه فعال هستند و امکان تشرف به خادمی حرم رضوی را دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۸ سامانه ثبت‌نام خادمیاری در گلستان تعطیل شد، تصریح کرد: تا پایان سال جاری و یا تا سال ۱۴۰۱ مجددا ثبت‌نام خادمیار در گلستان به صورت تخصصی انجام می‌شود.

* فعالیت بیش از ۱۱۴ کانون محله‌ها در گلستان

مسوول آستان قدس رضوی استان گلستان ابراز کرد: خادمین موظف هستند به ازای هر هفته کشیک در طول سال را داشته باشند اما خادمیار مکلف است در محله خودش با تخصصی که دارد با دو محور عملیاتی اعم از «تبیین و ترویج سیره رضوی» و «کمک به رفع محرومیت» خدمت کند.

علوی از فعالیت بیش از ۱۱۴ کانون محله‌ها در سطح استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که صورت گرفت اعزام زائران محروم به مشهدمقدس طی سه شبانه‌روز بود به گونه‌ای که مساجد و هیئت‌های کانون‌های محله‌ای محرومین را در گلستان شناسایی می‌کردند و هزینه این سفر بر عهده آستان قدس رضوی بود.

* اعزام ۱۵ هزار زائراولی و محروم توسط آستان قدس‌رضوی گلستان به مشهدمقدس

وی از اعزام ۱۵ هزار زائراولی و محروم توسط آستان قدس رضوی گلستان به مشهد مقدس خبر داد و اظهار کرد: قریب به ۱۵ هزار زائراولی و محروم در قالب طرح زائراولی و محروم به مشهد مقدس اعزام شدند که متاسانه این کار خداپسندانه در ایام شیوع کرونا تعطیل شد اما در سایر حوزه‌ها اقدامات بسیار خوبی صورت گرت.

مسوول آستان قدس رضوی استان گلستان با بیان اینکه اوج فعالیت‌های گروه جهادی و خادمیاری در سیل اخیر انجام گرفت، افزود: خادمیاران رضوی در استان گلستان در زمان شیوع کرونا اقدام به توزیع ماسک، ضدعفونی معابر‌، امکان پذیرایی در بیمارستان‌ها و غیره را برعهده داشتند.

* ارائه تسهیلات وام ۷۰ میلیون تومانی خرید دام به خانواده‌های محروم سیل‌زده در گلستان

علوی اذعان کرد: اشتغال پایدار دام سبک مستقیما توسط «موسسه دامپروری رضوی» در منطقه آق‌قلا مستقر است و تعداد دو الی سه دامپزشک در آنجا فعالیت می‌کنند.

وی از ارائه تسهیلات وام ۷۰ میلیون تومانی خرید دام به خانواده‌های محروم سیل‌زده در گلستان خبر داد و ابراز کرد: وام برای خرید دام سبک به این افراد ارائه می‌شود و ۶ ماه تنفس دارد و سپس نتیجه‌گیری انجام می‌شد تا امروز ۲۵۰ خانواده از فاز یک این طرح بهره‌مند شدند.

مسوول آستان قدس‌رضوی استان گلستان گفت: تعداد ۱۰۰ خانواده در آق‌قلا شناسایی شدند که تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال در حرفه خیاطی به آنها ارائه شد و اکنون به تولید رسیدند و «موسسه جهادی حیفا» مکلف به خرید تولیدات این افراد شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار