استاندار گلستان خبر داد:

استاندار گلستان گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که امروز با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور امضا شد، عملیات اجرایی منطقه آزاد اینچه برون حداکثر از تیرماه آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد اینچه برون حداکثر از تیرماه

به گزارش خبرنگار گلستان 24، هادی حق شناس با بیان این مطلب اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون با ۱۲هزار و ۵۰۰هکتار وسعت، به لحاظ زیر ساختی مانند آب، برق، گاز، راه، راه آهن و گمرک، آماده است و حداکثر از تیر ماه، واردات و صادرات از آن بر اساس رژیم حقوقی مناطق آزاد، انجام می‌شود.

وی افزود: در همین سه ماه نخست امسال، ۱۳۰هزار تُن کالا از اینچه برون فقط از طریق ریلی، جابجا شد که معادل مجموع ۶سال گذشته است.

حق شناس تاکید کرد: با آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد اینچه برون، مردم از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

استاندار در ادامه با اشاره به انتخابات ۲۸خرداد گفت: لازمه توسعه، مشارکت آگاهانه سیاسی است و اگر مردم در عرصه‌های سیاسی، مشارکت بالا و آگاهانه داشته باشند، می‌توانند توسعه منطقه خود را مطالبه کنند.

آقای حق شناس افزود: در همین استان ما می‌توان به وضوح دید که در شهر‌ها و روستا‌هایی که شورا‌های فعال داشته اند، طرح‌های عمرانی، زودتر و بهتر انجام شد.

وی با بیان اینکه مردم گلستان در انتخابات دوره قبل ریاست جمهوری بیش از ۷۸درصد مشارکت داشتند، اظهار امیدواری کرد: در این دوره نیز شاهد حضوری گسترده باشیم.

استاندار گلستان با تاکید بر آماده بودن استان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در روز جمعه، گفت: انتخابات در ۳۴شهر و ۹۷۱روستای گلستان از ۷صبح آغاز می‌شود.

 حق شناس افزود: در مجموع، یکهزار و ۷۸۴صندوق اخذ رای در استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۵۴هزار و ۲۲۸واجد شرایط رای دادن در استان هستند که از این تعداد، ۳۲هزار و ۲۸۱نفر رای اولی اند.

 حق شناس اضافه کرد: انتخابات شورای اسلامی در گرگان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و بهتر است مردم برای سرعت در کار و جلوگیری از ازدحام، کد نامزد‌های مورد نظر خود را داشته باشند.

استاندار ادامه داد: تمهیدات لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رای در استان در روز انتخابات، اندیشیده شده است.

حق شناس با بیان اینکه در این دوره، شعب اخذ رای نسبت به دوره‌های قبل بیشتر شده است، گفت: همه شعب قبل از آغاز رای گیری و در طول برگزاری، ضدعفونی می‌شوند. ضمن اینکه در همه شعبه‌ها مواد شوینده و ضدعفونی کننده پیش بینی شده است.

وی افزود: در هر شعبه، علاوه بر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامات، یک ناظر بهداشتی نیز مستقر است که مجموعاً حدود ۴۰هزار نفر هستند.

وی از مردم هم خواست که در صورت امکان صبح برای رای دادن اقدام و حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، ضمن اینکه خودکار شخصی هم به همراه داشته باشند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار