نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: با مصرف بهینه آب، بحران کم آبی را پشت سربگذرانیم.


گلستان با بحران کم آبی مواجه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در خشکسالی امسال لازم است با مصرف بهینه آب در همه زمینه‌ها این بحران را پشت سر بگذاریم.

او با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی و هشدار به مردم درباره عواقب کم‌آبی افزود: باید وضعیت خطرناک کم‌آبی به مردم نشان داده شود و راه‌های مصرف بهینه و صحیح آب در رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: آب کالایی است که جایگزین ندارد و باید به طریق‌های مختلف اطلاع‌رسانی در این خصوص صورت گیرد تا به مردم نشان بدهید که واقعا آب کم است.

امام جمعه گرگان از بحران آب به عنوان یک بحران جدی در کشور یاد کرد و افزود: کشور ما در منطقه گرم و خشک واقع شده و کمبود آب در استان‌های مختلف مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

او با اشاره به کشاورزی بودن استان گفت: هر چند گلستان یک استان کشاورزی است، اما بدلیل کمبود منابع آبی باید به سمت کشت‌های کم آب طلب و آبیاری قطره‌ای برویم تا بتوانیم مشکلات کم آبی را مدیریت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تأکید کرد: اگر این روند مصرف بی‌رویه آب به‌ویژه در بخش کشاورزی ادامه داشته باشد در آینده با خطر تشنگی مواجه می‌شویم که حتی ممکن است در آینده زمین‌های کشاورزی ما در اثر کم آبی به شوره زار تبدیل شود.

او گفت: مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند و به این باور برسند که اگر امروزه در مصرف آب صرفه جویی نکنند در آینده نزدیک دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

آیت الله نورمفیدی از تماس خود با وزیر نیرو خبرداد و گفت:دراین تماس تلفنی، مشکلات کم آبی کشاورزان حاشیه رود اترک را به وزیر رساندم و پیگیر خواسته‌های آنان شدم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار