مدیرکل ثبت احوال گلستان با اعلام فعال بودن همه ۱۶ اداره شهرستانی برای ارائه خدمات به مردم در روز برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ گفت که افراد واجد شرایط رای دادن می توانند تا ساعت ۲۰ امروز برای گرفتن شناسنامه اقدام کنند.

ثبت احوال گلستان آماده تحویل شناسنامه واجدین شرایط انتخابات ۱۴۰۰ است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا مطیع روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی که به دلایل مختلف از جمله مفقودی و مستعمل بودن شناسنامه طی چند روز گذشته درخواست تعویض سند سجلی داده اند می‌توانند تا ساعت هشت امشب با مراجعه به اداره‌های ثبت احوال محل سکونت، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال گلستان همراه داشتن اصل شناسنامه و ارائه شماره ملی برای رای دهندگان را الزامی دانست و گفت: افرادی که به هر علتی شماره ملی خود را فراموش کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر ثبت احوال نسبت به دریافت آن در کمترین زمان اقدام کنند.

وی ادامه داد: روز گذشته هم به تمام دفاتر پیشخوان اعلام شد با افرادی که شناسنامه های آنها آماده تحویل است تماس گرفته و این مدرک هویتی را به آنان تحویل دهند.

در انتخابات امروز یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت شهرنشین هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز ۲۸ خرداد در حال برگزاری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار