رئیس دادگستری کلاله از افزایش ۱۸ درصدی صدور آرای جایگزین حبس در محاکم این شهرستان خبر داد.

مجرمان به جای زندان رفتن درخت کاشتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیداحمد حسینی رئیس دادگستری شهرستان کلاله در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر گفت: قضات این شهرستان پارسال، ۱۸ درصد کمتر از مجازات زندان استفاده کرده اند و به جای آن متهمان را به مجازات‌های جایگزین مانند درختکاری مکلف کردند.

 حسینی افزود: با اجرای آرای جایگزین حبس فقط پارسال ۶ هزار و ۸۷۰ اصله نهال در مسیر جاده کلاله تا دو راهی گالیکش و کلاله تا پمپ بنزین روستای دهنه کاشته شد.

او گفت: همکاران ما سال ۹۹ علاوه بر رسیدگی به بیش از ۲۰ هزار پرونده ورودی به دادگاه‌های این شهر، ۳۰۰ پرونده مانده از سال‌های قبل را هم مختومه کردند.

رئیس دادگستری کلاله در رابطه با اقدامات این شهرستان برای هوشمند سازی فرایند‌های قضایی گفت: ابلاغ اینترنتی ۸۱ درصد اخطاریه‌های دادگستری به طرفین پرونده، ارتباط سیستمی با پزشکی قانونی، اداره ثبت اسناد و نیروی انتظامی و راه اندازی اتاق دادرسی الکترونیک برای شرکت غیرحضوری طرفین پرونده در جلسه دادگاه از جمله این تلاش‌ها در سال ۹۹ بود.

حسینی افزود: کمترین میزان نقض آرای دادگاه‌های استان در محاکم تجدیدنظر هم با رقم ۶ درصد مربوط به شعبه اول محاکم حقوقی کلاله است که نشان از کیفیت و مستند بودن آرای صادر شده در این شعبه است.

او گفت: بر اساس نظرسنجی معاونت آمار و انفورماتیک قوه قضاییه، ۷۶ درصد مراجعین به دادگستری کلاله از عملکرد کارکنان قضایی و اداری این شهرستان ابراز رضایت کرده اند و ما  رتبه چهارم استان در میزان رضایتمندی مردم را کسب کرده ایم.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار