مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در همایش صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه میزان آبخوان‌های استان ۲۴۱ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است، گفت: با وجود همه اطلاع رسانی ها، تذکرات و اطلاعیه‌هایی که داده شد، شاهد کشت‌های پر آب طلب در استان هستیم که به دلیل کاهش ۲۹ درصدی بارش‌ها و کاسته شدن شدید آب رودخانه‌ها و چاه‌ها، شاهد خشک شدن محصول در برخی اراضی کشاورزی هستیم و میزان آن نیز در حال افزایش است.

افت 241 میلیون متر مکعبی آبخوان‌های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدمحسن حسینی"، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای  استان در همایش صرفه‌جویی مصرف آب که با حضور معاون استاندار گلستان، مدیرکل امور روستایی استانداری و رئیس دانشگاه منابع طبیعی استان برگزار شد، گفت: جمعیت استان گلستان 2 میلیون نفر است و میزان آب قابل استحصال در استان حداکثر ۲.۵ میلیارد مترمکعب است و با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و افزایش پیدا نکردن میزان آب قابل استحصال، صرفه‌جویی یک ضرورت به‌شمار می‌آید.
وی بیان کرد: در ۹ ماهه سال آبی جاری، طبق آمار ایستگاه‌های آب منطقه‌ای، میزان بارندگی در استان نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد کاهش و دما 6 دهم درجه افزایش پیدا کرده است. آورد رودخانه‌ها نیز در این مدت بین ۴۹ تا ۸۳ درصد کاهش داشته است.
حسینی گفت: استان گلستان در ۴۵ سال اخیر، ۱۳ سال آن را با خشکسالی پشت سر گذاشته و خشکسالی با استان گلستان عجین است.
وی بیان کرد: اگر صرفه‌جویی را خصوصاً امسال که تازه در اول فصل تابستان قرار داریم و با این حجم از مشکل روبه‌رو شده‌ایم، در دستور کار قرار ندهیم، قطعاً دچار مشکلات جدی می‌شویم. نیاز به صرفه‌جویی در تار و پود استان گلستان تنیده شده و همه باید به آن توجه داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار