مدیرعامل شرکت مخابرات استان گلستان اظهار کرد: نوسانات چندباره برق و جوابگو نبودن باتری‌های مراکز خدمات تلفن ثابت و موبایل در هنگام قطعی برق را علت اختلال در شبکه‌های مخابراتی طی روزهای اخیر عنوان کرد.

علت اختلال در شبکه‌های مخابراتی گلستان چیست؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامعلی شهمرادی به ایسنا گفت: مراکز پر ظرفیت و تلفنی که در سطح استان به سیستم برق دیزلی مجهز هستند، بعد از قطعی برق مشکل خاصی ندارند اما با توجه به پراکندگی توزیع تجهیزات و بیگنزهای موبایل در سطح شهرها و روستاها، این امکان که همه مراکز به سیستم برق دیزلی مجهز باشند، وجود ندارد و در آنها از باتری استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نوسانات برق بر عملکرد باتری‌ها تأثیر گذاشته است، افزود: نوسانات چند باره برق طی روزهای اخیر با توجه به افزایش گرمای هوا، باعث خراب شدن برخی باتری‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گلستان با اشاره به اینکه باتری‌ها در زمان قطعی برق بین ۲ تا ۳ ساعت پاسخگو هستند، افزود: شارژ شدن باتری‌ها به ۸ تا ۹ ساعت زمان نیاز دارد. قطعی مکرر برق مانع شارژ شدن باتری می‌شود و به همین علت مرکز قادر به ارائه خدمت نیست و از چرخه خارج می‌شود.

شهمرادی گفت: اختلال در آنتن دهی و اینترنت تلفن‌های همراه و ثابت در روزهای اخیر به علت همین مسئله است.

وی بیان کرد: تمام تلاشمان این است که اگر در نقطه‌ای قطعی اینترنت ثابت داریم، حتی‌المقدور از طریق سایت‌های مجاور ارتباط اینترنتی مردم قطع نشود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار