بعد از فوت امام خمینی(ره) بعثی‌ها تا سه روز کاری نکردند که باعث ایجاد تشنج شود.

خاطرات شهدا|ماجرای ترس افسر بعثی از رزمنده ایرانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، «روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه‌ی ما رواج پیدا کند.»، این جمله کوتاه برشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در 27 بهمن ماه سال 1393 در خصوص اهمیت نام و یاد شهدا است.

بعد از فوت امام خمینی(ره) بعثی‌ها تا سه روز کاری نکردند که باعث ایجاد تشنج شود. رادیو را هم که همیشه موسیقی پخش می‌کرد خاموش کردند، اما بعد از سه روز دوباره رادیو شروع به پخش برنامه کرد و باعث آزار بچه‌ها شد.

یکی از بچه‌های دزفول به نام حسین بختیاری به مسئول آسایشگاه گفت: به افسر استخباراتی اردوگاه بگو اگر رادیو را خاموش نکند، من خودم به تنهایی تمام بلندگوهای اردوگاه را از کار می‌اندازم و می‌شکنم. تأکید هم کرده بود که بگو فلانی چنین حرفی زده‌ است.

مسئول آسایشگاه‌ها هم در جلسه‌ای که مسئولین آسایشگاه با افسر استخباراتی و فرمانده اردوگاه داشتند به آنها گفته بود، یکی از اسرا قصد انجام چنین کاری را دارد. افسر بعثی هم او را احضار کرد و به او گفت: تو این حرف را زدی؟ او گفته بود: بله.

او تهدید کرده بود که اگر تو این کار را بکنی من خودم دو دستت را با میخ به دیوار می‌کوبم. او هم در پاسخ گفته بود: حتماً این کار را بکن، چون من هرگز اجاره نمی‌دهم در ایام عزاداری رهبرم به او توهین شود و حتما‌ً این کار را خواهم کرد. افسر بعثی هم از شجاعت او ترسید و دستور داد بلندگوها را خاموش کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار