مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: برق دزد‌ها یا همان ماینر‌های غیرمجاز تا کنون ۶ میلیارد تومان برق مصرف کرده و پولش را هم نداده اند.

دزدی به سبک ماینری/ برق دزد‌ها پول برق شان را هم نمی‌دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی اکبر نصیری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در این استان تاکنون ۱۱۹ مکان غیرمجاز فعالیت ماینر(رمز ارز)  شناسایی و یک هزار و ۴۸۸ ماینر کشف و ضبط شده است.

او افزود : هر ماینر در هر شبانه روز ۱۸۰۰ مگاوات برق مصرف می کند و سرجمع برق مصرفی یک هزار و ۴۸۸ ماینر کشف شده در گلستان ۴ میلیون کیلو وات ساعت بوده است.

علی اکبر نصیری افزود: برای این میزان مصرف برق ۶ میلیارد تومان قبض برق صادر شده که تاکنون کمتر از یک میلیارد تومان آن واریز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد : ماینرهای کشف شده در سه مانور جمع آوری در تاریخ های ۲۴ و ۳۱ خرداد ماه و ۱۷ تیرماه ضبط شدند.

نصیری گفت: بیشتر ماینرها در گلستان در منازل، مرغداری ها و باغ ها به صورت غیرمجاز فعالند و پیش بینی می شود دو هزار ماینر غیر مجاز دیگر در استان فعال باشد.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان، در حال حاضر ماینرها حدود ۳ تا ۴درصد برق مصرفی استان را به خود اختصاص داده اند و سه مرکز فعال رمز ارز در شهرستانهای علی آباد کتول، بندرگز و مینودشت با ۲۰۰ ماینر به علت کمبود تولید برق تا آخر شهریور از مدار خارج شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار