مسئولان گلستانی در این پیام هاهفته و روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه خبر و رسانه تبریک گفتند.

مسئولان گلستانی روز خبرنگار را تبریک گفتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛  مسئولان گلستانی در این پیام ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، هفته و روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه خبر و رسانه تبریک گفتند.

در متن پیام آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان آمده است: ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار را به همه آنانی که در عرصه رسانه و اطلاع رسانی صادقانه تلاش و فعالیت دارند، تبریک عرض نموده و از زحمات ارزشمند آنان تشکر و قدردانی می کنم.

امروز جامعه ما نیازمند شفافیت، آگاهی، روشنگری و همچنین محتاج تقویت امید به آینده و افزایش اعتماد عمومی است. خبرنگاران و اهالی رسانه می توانند در این عرصه بسیار موثر باشند. آنچه که آنان را در این مسیر موفق می دارد، حق طلبی و حق گویی و دوری از معادلات ناصواب است، اگر جامعه ما به ویژه فعالان حوزه رسانه، این روایت نبی مکرم اسلام صل الله علیه وآله وسلم که می فرماید: «قُلِ الحَقَّ و لا تأخُذکَ فِی اللَّهِ لَومَةُ لائمٍ. حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس» را سرلوحه کار خویش قرار دهند، یقینا به رسالت خویش به درستی عمل کرده و حتماً خیر و مصلحت دنیا و آخرت  نیز در آن خواهد بود.

احساس مسئولیت اجتماعی، تلاش برای استقرار عدالت در جامعه و مطالبه گری از مهمترین اصولی است که کار خبر و خبرنگاری و اطلاع رسانی را برجسته می کند و اصلی ترین رسالت یک خبرنگار روشنگری، تقویت دانش عمومی و آگاهی بخشی به جامعه است و همین باعث می شود که جایگاه این حرفه بسیار مهم و تاثیرگذار باشد و اگر مُتّصف به صفت امانتداری، رعایت اخلاق، حفظ شان قلم و صداقت در گفتار و نوشتار شود، بسیار مقدس خواهد بود.


شغل خبرنگاری سختی ها و رنج های خاص خود را دارد و در عین حال شاغلان این حوزه مشکلات فراوانی معیشتی و شغلی دارند که امیدوارم توجه بیش از پیش به این بخش، باعث شود تا خبرنگاران به عنوان چشم های بیدار در کنار همه ارکان جامعه برای حرکت در مسیر تعالی و توسعه به رسالت خویش عمل کنند. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

در پیام هادی حق‌شناس  آمده است: «عصر حاضر از نگاه بسیاری از صاحب‌نظران عصر رسانه، خبر و اطلاع‌رسانی است و خبرنگاران به‌عنوان پرچم‌داران شفاف‌سازی و آگاهی بخشی محسوب می‌شوند.

خبرنگاران همواره توانسته‌اند با نقد سازنده و بیان مشکلات به جامعه و مدیران در مسیر رشد و توسعه کمک کنند.

شاید اگر تلاش خبرنگاران و رسانه‌ها نبود بسیاری از مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رفع نمی‌شد و بی‌تردید رسانه‌ها و مطبوعات به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند سرعت حرکت جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه افزایش دهند.

گلستان به‌عنوان نگارستان ایران سابقه سِترگی در عرصه خبرنگاری داشته و امروز نیز بسیاری از فرزندان این استان در عرصه خبری کشور و استان به اطلاع‌رسانی و افتخارآفرینی در عرصه رسانه می‌پردازند.

بی‌تردید در روزگار پاندمی ویروس کرونا اگر زحمات، خدمات و همراهی خبرنگاران نبود وضعیت شیوع و ابتلا به ویروس کرونا بسیار حادتر شرایط فعلی بود.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه خبر و رسانه در گلستان تبریک عرض می‌نمایم و امیدوارم با تلاش و همراهی خبرنگاران استان و انتقادات سازنده آنان بتوانیم شاهد تسریع در پیشرفت و توسعه استان باشیم.»

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مناسبت روز خبرنگار

در روزهای سختی که ایثارگرانِ از جان گذشته‌ی کادر درمان با بُردباری و جانفشانی در راه مبارزه‌ با ویروس منحوس کرونا، شبانه‌روزی از خودگذشتگی می کنند؛ بدون تردید نقش تاثیر گذار، فعالانه و غیرقابل انکار اهالی سختکوش رسانه در مسیراطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای تغییر سبک زندگی عمومی جامعه ستودنی است.

جامعه ی رسانه با درک موقعیت حساس و حیاتی در برهه‌های مختلف ازجمله در تلخکامی بروز و شیوع کرونا؛ به رسالت آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی خود عمل کردند و در همراهی با مردم و مسئولین، به خوبی پیام رسانی و روشنگری می کنند که شایسته است به تلاش‌های شبانه‌روزی آنها نگاه ویژه کنیم و تمام مطالبات، مشکلات صنفی و شغلی این قشر عزیز را رصد و  هر مسئولی و در هر جایگاهی به قدر وسع خود برای کاهش این مشکلات و قدردانی از همت والایشان قدمی برداریم

اینجانب ضمن گرامیداشت 17 مرداد، سالروز شهادت شهید والامقام، محمود صارمی و روز خبرنگار، این روز شکوهمند را به همه خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و فعالان عرصه اطلاع رسانی که  در شرایط سخت گسترش ویروس کرونا همچنان با قدرت خدمت می کنند و نقشی بی بدیل دارند  صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می گویم؛ هر چند به خاطر شرایط ویژه کرونایی استان برپایی آیین تجلیلی در شان اصحاب رسانه استان میسر نشد اما از صمیم قلب از مساعی ارزشمند آن ها کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم در سایه ی الطاف ایزد سبحان و در راستای اعتلای نام ایران اسلامی موفق و پیروز باشند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان به مناسبت هفته خبرنگار

پیام مشترک سردار علی ملک شاهکوهی وحجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی ایمانی ؛ فرمانده و نماینده ولی فقیه سپاه نینوا به مناسبت فرا رسیدن هفته خبرنگار  به شرح زیر است.

۱۷ مرداد ؛ سالروز شهادت شهید محمود صارمی عزیز ، متعلق به قشر و گروهی است که پرچم رسالت بزرگ اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر دوش گرفته اند.

امروز مستکبرین عالم با به کارگیری ابزار رسانه ای ، جنگی تمام عیار در حوزه اقتصادی علیه ملت شریف ایران به پا کرده اند و اصحاب و اهالی رسانه کشور در خط مقدم این نبرد قرار دارند.

امید آفرینی در دل مردم ، مطالبه‌ی با منطق ، افشای اقسام مفاسد ، احقاق حقوق مظلومین و تببین آرمان های انقلاب اسلامی از جمله رسالت های مهم خبرنگاران و اهالی رسانه در عصر حاضر است.

کشف، شناسایی و مطالبه گری برای حل مشکلات مردم رسالت دیگر رسانه ها است، لذا رسانه های انقلابی باید جبهه ای و قرارگاهی عمل کرده و دشمن را متزلزل کنند و سنگ های جلوی پای مردم را بردارند.

 خبرنگاران به عنوان رزمندگان خط مقدم جنگ نرم می توانند با آگاه سازی و هوشیار کردن مردم نقش مهمی در شکست برنامه های رسانه ای دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کنند.

اینجانبان ضمن گرامیداشت و تبریک این ایام فرخنده به همه خبرنگاران و اهالی رسانه استان ، از درگاه ایزد منان برای این قشر فرهیخته توفیق و سربلندی روزافزون را خواستاریم. والسلام علیکم و رحمه الله سرتیپ دوم پاسدار علی ملک شاهکوهی و حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی ایمانی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار