سجادی گفت: آمار تخلفات غله در استان به غیر از آن کسری گندم از سال 96 تاکنون صفر بوده است.

آمار تخلفات در غله گلستان صفر است/کاهش تولید گندم در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما سید خالق سجادی امروز با حضور در دفتر گلستان ما به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: فصل خرید گندم به پایان رسید ه است  و امسال بواسطه خشکسالی تا450 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که این رقم در سال گذشته 820 هزار تن  بوده است.

وی افزود: 65 هزارتن هم کلزا امسال خریداری شده است که بیش از 80 هزار تن کاهش داشتیم که رقم چشمگیری است  اما بازهم خدا را شکر که گندم ما مقداری هست که استان گلستان را تامین کند.

مدیرکل غله گلستان تصریح کرد: میزان مصرف گندم استان گلستان سالانه 250 هزار تن است  و خوشبختانه ما در تامین آن مشکلی نداریم  .

سجادی بیان کرد:  سرانه مصرفی آرد استان گلستان، حدود 9 کیلو  است که این رقم در کشور 8 کیلو بیان شدهد است.

وی درباره افزایش نرخ نان  در استان هم اذعان کرد: حدود 30 تا 40 درصد  قیمت نان در استان افزایش یافته است و این رقم به دولت اختصاص نداشته و برای کمک و جبران مشکلات به خبازان بوده است که به دلیل افزایش در حاملان انرژی، و دیگر اقلام مورد نیاز این صنف بوده است.

وی با بیان اینکه بهترین گندم کشور در گلستان تولید می شود، تاکید کرد: بهترین نان  در استان گلستان تو.لید می شود .

سجادی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان در استان هم گفت: پرداخت مطالبات کلزا کران حدود یک ماه است که به پایان رسیده  و مطالبات گندمکاران نیز تا 11 مردادماه  پرداخت شده است و تقریبا به اتمام رسیده است.

سجادی گفت: 500 نفر از همکاران غله استان گلستان در اختیار فرمانداران قرارداده ایم و تا بر خبازی ها نظارت کنند.

وی در خصوص تخلفات هم اذعان کرد: آمار تخلفات غله در استان به غیر از آن کسری گندم از سال 96  تاکنون صفر بوده  است.
این مقام مسئول در خصوص سیلوها و حمل و نقل استان گلستان هم بدون ارائه آماری، خاطرنشان کرد: در این مرود برنامه های ما  برای صرف و صلاح کارخانجات آرد و سیلو ها و حفظ اشتغال آنها را رعایت شده است.

وی ضمن احترام به همه رسانه گفت: «گلستان ما» رسانه ای فعال است  که برای ارتقای استان قلم می زند.

سجادی افزود: ازهمه دوستان رسانه ای میخواهیم که  اخباری که به دستشان می رسد در ابتدا صحت و صقم آن را با  مسئول مربوطه در میان بگذارند .

مدیرکل غله گلستان با بیان اینکه مدیران ما در محدودیت  قرار دارند و سخت ترین کارشان حواشی است، اذعان کرد: معتقدم مدیریت اصلی 30 درصد وقت من را پر می کند و کار اصی سخت نیست  و 70 درصد گرفتار حواشی هستم . مدیریت در کشور ما اینگونه است که که انگار از لبه شمشیر باید عبور کنید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار