مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه گفت که چهار نفر از نیکوکاران این شهرستان مرزی با صرف هزینه ۳۷ میلیارد ریال، ۲ خانه بهداشت در روستاهای بیاتلر و آق قلعه و یک مرکز خدمات جامع سلامت در روستای چنارلی از توابع بخش گلیداغ مراوه‌تپه احداث کردند.

نیکوکاران مراوه‌تپه سه فضای بهداشتی و درمانی احداث کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ منصور خوجملی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانه بهداشت روستای بیاتلر با مجوز دانشگاه علوم پزشکی گلستان و صرف هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ۲ نیکوکار این روستا بنام‌های حاج عباسعلی خلوتی و حاج آخوند مصطفی نامی در کمتر از یک سال احداث شد.

وی افزود: خانه بهداشت روستای ۶۰۰ نفری آق قلعه نیز با هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط "شیخ عصام الدین گوگلان" از نیکوکاران مراوه‌تپه احداث شد.

خوجملی اضافه کرد: ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت روستای چنارلی نیز با مجوز دانشگاه علوم پزشکی، با زیربنای ۴۷۷ مترمربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال توسط ۲ نفر از نیکوکاران این روستا بنام‌های حاج حسن عبدالله و شیخ عصام‌الدین گوگلان در یک‌سال احداث گردید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه ادامه داد: مجمع خیرین سلامت گلستان برای تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت روستای چنارلی و خانه بهداشت روستاهای بیاتلر و آق قلعه در مجموع مبلغ پنج میلیارد ریال هزینه کرد.

وی همچنین گفت که با افتتاح مرکز جامع سلامت روستای چنارلی حدود چهار هزار نفر از اهالی روستاهای واقع در شرق دهستان "شلمی" از خدمات بهداشتی، درمانی، دارویی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی این مرکز استفاده خواهند کرد.

خوجملی افزود: با بهره‌بردای از این ۲ فضای بهداشتی و درمانی، تعداد خانه‌های بهداشت مناطق روستایی مراوه‌تپه به ۳۹ باب و تعداد مراکز خدمات جامع سلامت این شهرستان نیز به ۹ باب افزایش یافت.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه با افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی سکونت دارند، در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار