فرماندار کلاله درشرق استان گلستان گفت: با وجود روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با این بیماری در این شهرستان با وضعیت قرمز به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کلاله به کمتر از ۳۵ درصد رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد ابراهیمی تودرواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بسیاری از مردم مناطق شهری و روستایی کلاله این روزها علاوه بر حضور در مراسم عروسی با جمعیت مهمان زیاد و رعایت نکردن موارد بهداشتی، نسبت به استفاده از ماسک هنگام تردد در معابر و خیابان‌ها نیز کم توجه شدند.

وی افزود: با وجود اطلاع رسانی‌های مداوم نسبت به خطرات موج جدید بیماری کرونا و روند افزایشی شمار بیماران آن و نیز ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی در کلاله، باز هم برخی خانواده‌ها در منزل مسکونی یا خانه باغ خود چه در شهر و چه در روستاها اقدام به برگزاری مراسم عروسی با جمعیت بالا می‌کنند.

تودرواری ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان کلاله در ۱۰ روز گذشته با تشدید محدودیت‌های کرونایی و با اطلاع از برگزاری سه مورد مراسم عروسی با حضور مهمانان زیاد و بدون رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک، اقدام به معرفی صاحبان این مجالس به دادسرا نمود.

فرماندار کلاله اضافه کرد: همچنین برای برگزاری یک مراسم عروسی سنتی و با برخی برنامه‌های جانبی از جمله مسابقه والیبال در این شهرستان چند روز پیش دعوتنامه‌ای در سطح شهر و روستاهای اطراف توزیع شده بود که پس از اطلاع، جلوی اجرای آن گرفته شد.

به گفته تودرواری، طی ۱۰ روز گذشته برای ۹۵ دستگاه خودرو شرکت کننده در کاروان عروسی هنگام تردد توسط ماموران پلیس کلاله هر کدام ۲ میلیون ریال جریمه صادر شد.

وی اظهارداشت: تیم‌های نظارت و بازرسی ستاد مقابله با کرونای کلاله تا کنون ۱۱۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان انجام دادند که حاصل آن، تذکر به ۴۰ واحد صنفی و پلمب ۲ واحد نانوایی بود.

فرماندار کلاله با درخواست از کسبه و بازاریان گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار این شهرستان برای همکاری و رعایت بیشتر محدودیت‌های کرونایی، گفت: هم اکنون ۶۵ درصد از اصناف شهرستان این محدودیت‌ها را رعایت می‌کنند.

تودرواری ادامه داد: با وجود تاکید مبنی بر برگزار نشدن بازار هفتگی، روز گذشته (یکشنبه) باز هم عده‌ای از کسبه مبادرت به بساط در خیابان‌های اطراف محل همیشگی کردند و مردم نیز بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی برای خرید آمده بودند.

وی افزود: هم اکنون ۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله بستری هستند که ۱۵ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان نگهداری می‌شوند.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

طبق آخرین اعلام داشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان، هزار و ۵۷۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۶۴ نفر از آنان وخیم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار