از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی تا روزهای سیاه کرونایی در گلستان از جمله اخبار مهم جمعه 22 مردادماه در گلستان بود.

از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی تا روزهای سیاه کرونایی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، در حالی که در امام‌زاده عبدالله گرگان پیش از زمان شیوع کرونا به‌طور متوسط روزانه ۴ تا ۵ جنازه دفن می‌شد، این تعداد امروز به ۲۵ تن رسیده است.

جعفری گفت: نزدیک به دو هزار بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان داریم و تقریبا ۱۰ برابر این عدد بیماران کرونایی در منزل هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: امسال مطالعات ایمن سازی ۵۰ روستای گلستان در دست اقدام است تا تثبیت و ایمنی این روستاها طبق برنامه ششم انجام شود.

«محمدقربان کلته» جانباز اهل سنت گلستان و یادگار هشت سال دفاع مقدس بعد از تحمل سال ها درد و رنج، آسمانی شد.

فرارسیدن ماه محرم و افزایش رغبت مردم به اهدای خون سبب شد تا مدیران انتقال خون گلستان با پیش‌بینی تمهیدات لازم مانند نوبت‌دهی اینترنتی، همزمان با شیوع بیشتر کرونا در موج پنجم، شرایط لازم را برای مشارکت بیشتر عزاداران حسینی در این سنت حسنه فراهم کنند.

 فاضل گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۸۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

اتفاقات تلخ بخش کشاورزی با گرانی نهاده‌ها از جمله سم، کود، آفت‌کش، انگیزه تولید محصول را از کشاورز گرفته است، پدیده خشکسالی هم مزید بر علت شده تا اکثر اراضی کشاورزی گلستان برای کشت دوم خالی بماند.

 «حاج محمد شهرکی» خیر گلستانی به‌مناسبت ماه محرم ۱۰ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش تقریبی 5 میلیون ریال تهیه بین نیازمندان توزیع کرد.

امسال وضعیت کشاورزان اطراف سد «وشمگیر» وخیم‎تر از گذشته است به دلیل خشکسالی و نبود آب در سد «وشمگیر» حدود 3 هزار هکتار از مزارع پنبه این کشاورزان در حال نابودی است.

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی، امروز در مصلی گرگان برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار