مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: با شروع پیک جدید کرونا، مراجعات به مراکز انتقال خون استان ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به مراکز انتقال خون گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدصادق بنی عقیل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۴۶۰ بیمار تالاسمی، ۲۰۶ بیمار هموفیلی و ۹۰۶ بیمار دیالیزی در استان داریم که به‌طور مداوم نیاز به خون و فراورده‌های خونی دارند.

وی با اشاره به کاهش مراجعات به مراکز انتقال خون در این ایام، گفت: از نیمه مردادماه امسال و با شروع پیک جدید کرونا، تقریباً روزانه ۳۰ درصد خونگیری‌ها کمتر شده است.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان در خصوص مدیریت ذخایر خونی استان با توجه به کاهش خونگیری‌ها، تصریح کرد: ما ابتدا نیاز خونی بیمارانی که نیاز مستمر به خون دارند را تأمین و بعد بیمارانی که می‌توانند کمی تحمل داشته باشند را در اولویت بعدی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع ذخایر خونی در بانک خون استان برای ۴.۸ روز است، افزود: در گروه‌های خونی O مثبت و منفی و A مثبت و منفی ذخایر خونی کمتر از ۴ روز است.

بنی عقیل خاطرنشان کرد: پایگاه‌های گرگان و گنبدکاووس صبح و عصرها، پایگاه علی‌آبادکتول صبح‌ها، پایگاه کردکوی روزهای فرد و پایگاه بندرگز روزهای زوج آماده پذیرش هم استانی‌ها هستند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان تأکید کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خونگیری رعایت می‌شود و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار