رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه شعرا در دوران خفقان قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند، گفت: ابراز علاقه و محبت به اهل بیت (ع) رمز وحدت مسلمانان است.

ابراز علاقه و محبت به اهل بیت (ع) رمز وحدت مسلمانان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام نورعلی دیلم شامگاه دوشنبه در عصر شعر عاشورایی که با حضور شاعران اهل سنت و تشیع به صورت مجازی در گرگان برگزار شد، اظهارکرد: محبت به اهل بیت (ع) رمز وحدت مسلمین است و امروز همه برای عملی کردن دستورات خداوند متعال و قرآن کریم، گرد هم جمع شدیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان تاکید کرد: وظیفه ما عمل به دستورات قرآن، سنت پیامبر (ص) و بزرگان دین است.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) احادیث بسیاری را در مدح امام حسین (ع) و فضائل ایشان بیان کرده اند که یکی از معروفترین آنها، حدیث: «حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْناً» است.

دیلم تصریح کرد: ما امروز به دنبال عملی کردن دستورات قرآن کریم و پیامبر (ص) هستیم که در این خصوص یکی از موضوعاتی که قرآن کریم دستور داده است، بحث احیاگری است و باید همه به دنیال احیا خود و احیای دین مبین اسلام باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: زمانی که سنت رسول الله به خاطر ایجاد بدعت‌ها دچار انحراف شود اینجا وظیفه وارثان، مصلحان و احیاگران است که دست به حرکت بزنند و با امر به معروف و نهی از منکر خود از دین و اعتقادات دفاع کنند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان تصریح کرد: در سال ۶۰ هجری امام حسین (ع) با دیدن وضعیت جامعه و دور شدن مردم از سنت رسول الله، قیام و حرکتی را ایجاد کردند که باعث احیای دین مبین اسلام شد.

وی در ادامه گفت: بعد از شهادت امام حسین (ع) در صحرای کربلا، وضعیت حاکمان دین به گونه‌ای شد که اجازه سخنرانی نمی‌دادند و اینجا بود که شاعران و مداحان وارد کار شدند و در دوران خفقان شعرا بودند که قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ شاعران بسیار شیعه و سنی با سرودن اشعاری در وصف امام حسین (ع) و قیامش، درس‌ها و پیام‌های قیام و ازخودگذشتگی امام حسین (ع) را مطرح کردند.

دیلم افزود: در گلستان و در ترکمن صحرا هم ابراز علاقه و اشعار مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در وصف پیامبر (ص)، اهل بیت (ع)، ۱۴ معصوم و خصوصاً امام حسین (ع) به عنوان یک سند ارزشمند، برای ما ماندگار است.

وی با اشاره به شعر مختومقلی با عنوان: «حسن و حسین گل‌های بهشتی» که الهام گرفته از محبت نسبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است، افزود: رمز وحدت بین مسلمین محبت به اهل بیت (ع) است و هر چقدر شاعران و بزرگان اهل سنت سروده‌ها و اشعار بیشتری در وصف امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت داشته باشند، نشان از اعتقاد صحیح مسلمانان اعم شیعه و سنی نسبت به محبت اهل بیت (ع) است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار