رئیس انجمن ویروس شناسی ایران گفت: سویه جهش یافته «لامبدا» در برخی از کشورها مشاهده شده و مطالعات نشان داده است در برابر واکسیناسیون مقاوم است.

مقاومت لامبدا در برابر واکسیناسیون/روند تزریق واکسن ایده آل نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، علیجان تبرایی شامگاه دوشنبه در گفتگوی خبری سیمای گلستان اظهارکرد: پیک پنجم کرونا حاصل سه عامل ویروس و تغییرات آن، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و بحث مدیریت آن است.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با اشاره به واکسیناسیون افزود: روند فعلی واکسیناسیون در کشور رو به رشد است اما ایده آل نیست و با این روند، تا پایان امسال هم به ایمنی نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا واردات و تولید واکسن در کشور افزایش یابد تا بتوانیم آخر پاییز یا اوایل زمستان به نقطه ایده آل برسیم.

تبرایی گفت: باید ۸۳ درصد از جمعیت کشور یعنی حدود ۶۰ میلیون ایمن یا واکسینه شوند تا امکان ایمنی جمعی فراهم شود.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران ادامه داد: کوچک‌ترین علامت سرماخوردگی، زنگ خطر ابتلا به کرونا است و باید خود را قرنطینه کرده و با یک پزشک مشورت کنیم.

وی عنوان کرد: وقتی تست کرونای یک نفر از خانواده مثبت شد مطمئن باشید که بقیه هم آلوده هستند لذا باید شکل زندگی را تغییر داد.

تبرایی با اشاره به سویه لامبدا گفت: سویه جهش یافته لامبدا در برخی از کشورها مشاهده شده که مطالعات نشان داده است در برابر واکسیناسیون مقاوم است.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با تأکید بر اینکه رعایت دستورالعمل ها مهم ترین راه پیشگیری است، گفت: شایعاتی در مورد زدن واکسن و مصرف نکردن ویتامین‌ها و نزدن بی حسی‌ها و غیره وجود دارد و مردم نباید به اینها توجه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار