فرماندار گالیکش از مردم این شهرستان خواست با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کووید ۱۹، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای زیارت اهل قبور به آرامستان‌ نروند.

مردم گالیکش روزهای تاسوعا و عاشورا به آرامستان نروند

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری‌مفرد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که مردم گالیکش طبق یک سنت دیرینه هر ساله در روزهای تاسوعا و عاشورای ماه محرم برای زیارت اهل قبور، دسته جمعی به آرامستان می‌روند که امسال با توجه به شرایط حاد شیوع کرونا، مسیرهای ورودی به آرامستان این شهر مسدود می‌شود.

وی افزود: اطلاع رسانی لازم به هیات‌های مذهبی گالیکش مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا در اجرای برنامه‌های عزاداری انجام شده و تیم‌های نظارتی ستاد کرونا شهرستان نیز هر روز تا پایان دهه اول محرم از مساجد و هیات‌ها بازدید می‌کنند.

تجری مفرد ادامه داد: تا کنون هیات‌های مذهبی گالیکش همکاری خوبی با ستاد کرونا داشته‌اند و گزارشی مبنی بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری این شهرستان گزارش نشده است.

فرماندار گالیکش همچنین اظهار داشت که مبادی ورودی و خروجی این شهرستان از تنگراه به سمت استان‌ خراسان شمالی و جاده نیلکوه فارسیان به سمت استان سمنان از ساعت ۱۲ روز یکشنبه /۲۴ مرداد/ مسدود شدند و مسیر تفرجگاه‌های جنگلی و پارک‌ها نیز بسته شده و فعالیت تمام گروه‌های شغلی به غیر از گروه یک تعطیل است.

وی با اشاره به استفاده از بلندگوهای سیار در سطح مناطق شهری و روستایی گالیکش برای اطلاع رسانی به مردم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: همکاری مردم شهرستان برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در مقایسه با هفته گذشته بهتر شده و به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

تجری مفرد افزود: هم اکنون ۴۵ بیمار کرونایی از گالیکش در بیمارستان‌های کلاله، مینودشت و گنبدکاووس بستری هستند که در مقایسه با هفته گذشته روند کاهش دارد که امیدواریم همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث تداوم این روند شود.

گالیکش با حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت در مسیر جاده شمال - مشهد مقدس واقع است و پارک ملی گلستان نیز در حوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار