امام جمعه موقت شهر روانسر گفت: واقعه عاشورا، فرهنگی برخاسته از اسلام ناب که نقش حیاتی و مهم در استحکام ریشه‌ها و رویش شاخه‌های آن دارد.

ماموستا ملا محمد محمودی: واقعه عاشورا نه یک حادثه بلکه یک فرهنگ است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از سراج24؛ به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و  ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش ماموستا ملا محمد محمودی امام جمعه موقت شهر روانسر استان کرمانشاه در گفتگویی اظهار داشت: به راستی که محبت و دوستی پیامبر گرامی اسلام (ص) و فرزندان پاک ایشان مرز و نژاد و کیش و آئین نمی‌شناسد و هم‌میهنان اهل‌ سنت ایران اسلامی نیز از ‌این قاعده مستثنا نیستند.
وی افزود: در ایام ماه محرم در بسیاری از مناطق کشور که شیعیان و اهل‌ سنت در کنار هم زندگی می‌کنند، نه تنها ‌اهل‌ سنت به برگزاری مراسم‌های مذهبی اهل تشیع احترام می‌گذارد بلکه آنها نیز آداب و رسوم خاص خود برای بزرگداشت عزاداری سیدالشهدا(ع) را اجرا می‌کنند.‌
ماموستا محمودی تاکید کرد: این روزها همه آزادگان جهان هم عقیده‌اند که قیام امام حسین (ع) سرمشق و الگویی برای همه آزادی‌خواهان جهان است و در این میان علمای اهل سنت نیز همواره تاکید دارند که امام حسین (ع) تنها مختص به شیعیان نیست، بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان اسلام است.
امام جمعه موقت شهر روانسر با تاکید بر اینکه عاشورا یکی از روزهای مهم در مذهب اهل سنت است گفت: واقعه عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است، فرهنگی برخاسته از اسلام ناب که نقش حیاتی و مهم در استحکام ریشه‌ها و رویش شاخه‌های آن دارد.
وی در پایان گفت: وظیفه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی بازگویی واقعه تاریخی عاشورا و عزت‌مداری امام حسین(ع) و یارانش برای نسل‌های آینده است تا این واقعه بسیار دردناک تاریخی برای همیشه زنده نگه داشته شود.
از رسومات جامعه اهل سنت استان کرمانشاه در ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) با دادن خیرات و انفاق، ارادت خود را به امام حسین(ع) و یارانش نشان می‌دهند و از برگزاری مراسم جشن و شادی خودداری می‌کنند و به حضور در خطبه‌ها و تلاوت قرآن در مسجدها می پردازند.
لارم بذکر است؛ شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60  کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار