حسین (ع) راز ماندگاری اسلام و تشیع

پیام نهضت عاشورا برای قاطبه مسلمانان جهان مفید است؛ زیراهمگی زیر ولایت اویند، گرچه برخی به ولایت وی معتقد نیستند.همچنین برای همه موحدان و اهل کتاب سودمند است؛ چون او پیام توحیدی دارد و سرانجام برای همه جوامع بشری نفع دارد؛ زیرا کربلا قیام انسانی را به همراه دارد.پس، هیچ انسانی از پیام نهضت جانسوز کربلا محروم نیست و شعاع آن هم افراد بشریت را در بر می گیرد.

عاشورا؛هرگز در مقابل ظلم سکونت نکنید!!!/ عاشورا معیارمی دهد که  یزید زمانه کیست؟؟

اسلام و تشیع

ایام عزاداری سالار شهیدان حسین بن علی (ع) رمز پایداری و رازماندگاری اسلام و تشیع است. 1400 سال اسلام و تشیع با بصیرت محرم وخون حسین(ع) پایدارمانده اند. بصیرت حسینی غیرت اسلامی را می سازد.تمام ایام محرم برای این است که با  بصیرت، اسلام واقعی را بشناسی و هدایت شوی.امام حسین (ع) نه تنها کشتی نجات است.بلکه باید گفت کشتی شناخت حقیقت و بصیرت است.عاشورا ما را از مبتلا شدن به یزید زمانه حفظ می کند ؟بصیرت نهضت عاشورا، برای تمام جهانیان یک مطلب را روشن می سازد هرگز درمقابل ظلم سکونت نکنید!!!

 پیروان سیدالشهدا(ع) با  تفکرات ضد دینی بیعت نخواهند کرد/ عاشور معیار می دهد که  یزید زمانه کیست؟؟

به گزارش گلستان 24، قیام آن حضرت راه و روش زندگی را درهمه زمان ها و برای همگان روشن و ترسیم کرده و عدم بیعت با یزیدبن معاویه رساننده این پیام مهم است که پیروان سیدالشهدا(ع) درهیچ زمان و مکانی با دارندگان تفکرات ضد دینی بیعت نخواهند کرد. محرم  فرصتی مناسب برای بصیرت افزایی و زنده نگه داشتن دین اسلام است.باید راه و مسیر حرکت خود را که همان راه ولایت فقیه است، شناخته و در آن مسیربا صلابت و استواری حرکت کنیم. عاشورا درس می دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت.درمیدان نبرد حقّ و باطل، کوچک وبزرگ، زن ومرد، پیر و جوان، و...با هم‌در یک صف قرار می گیرند. همچنین بصیرت عاشورا این است که جبهه را دشمن با همه تواناییهای ظاهری، باید شناخت.انسان باید بسیار دقت کند و ازعاشورا پند بگیرد. توجه کند.عاشورا معیارمی دهد که یزید زمانه کیست؟؟ خود رابا آن وضعیت مقایسه کند و بفهمد درچه حال و در چه وضعیتی است؛ چه چیزی او را تهدید می کند؛چه چیزی برای او لازم است؟ یکی ازمهمترین و اساسی ترین درس و پیام عاشورا، تفکیک شفّاف و روشن، بین مدیریت دینی و الهی با حکومت  ظاهری و ضد دینی یست. عاشورا باید هرسال بجوشد و هر روز در رگ های ما جاری شود.عاشورا ست که بر مسلمین فریاد هیهات من الذله، را سر می دهد .

هر جا انسانی حضور و ظهور دارد، مخاطب کربلای حسین است

پیام دیگرامام حسین(ع) هرجا و در هر جامعه اى که به حق عمل نشود, و از بـاطل خوددارى نشود, بدعتها زنده, و سنتها نابـود می شود, هرجا که احکام خدا تغییر و تحریف یابد و حاکمان و زمامداران بـا زور و ستمگرى بـا مردم رفتـار کنند, آن جامعه, جامعه اى یزیدى بـوده, و مبـارزه و مخالفت بـا مفاسد و آلودگى ها و آمران و عاملان آنها, کارى حـسینى خواهد بود.

پیام حسین(ع) در جا و مکان و زمان قرار ندارد. پیام حسین (ع) اختصاص به مسلمان وشیعه ندارد.حسین برای تمام جهانیان قابل احترام است. پیامش جهانی یست.همان می شود که گاندیدی رهبرهند از حسین الگو می گیرد.مسیحیان به حسین احترام می گذارند...و از آن جا که پیامبر می فرماید:«حسین از من است و من از حسین هستم»، با این شکل منطقی، قلمرو و گستره پیام کربلا روشن می شود؛ زیرا خدا درباره پیغمبرمی فرماید:«برکت وجود او جهانی است »و ایشان نیز با چنان شعاع رحمتی فرمودند:«کیان من به کربلای حسین زنده است ».از این رو، پیام حماسه حسینی نیز جهانی است. معنای جهانی بودن یک مکتب، حفظ دو اصل جامع و کلّی است. یعنی درطول تاریخ، هر جا انسانی حضور و ظهور دارد، مخاطب کربلای حسین است.

امام حسین (ع) الگوی انسان کامل است. امر به معروف و نهی ازمنکر حسین،  الگوی هر انسانی در جهان است.همون می شود که نماز آخرش را هم اول وقت می خواند.

بنابراین، پیام نهضت عاشورا برای قاطبه مسلمانان جهان مفید است؛ زیراهمگی زیر ولایت اویند، گرچه برخی به ولایت وی معتقد نیستند.همچنین برای همه موحدان و اهل کتاب سودمند است؛ چون او پیام توحیدی دارد و سرانجام برای همه جوامع بشری نفع دارد؛ زیرا کربلا قیام انسانی را به همراه دارد.پس، هیچ انسانی از پیام نهضت جانسوز کربلا محروم نیست و شعاع آن هم افراد بشریت را در بر می گیرد.

برخی بدعت ها و تحریف ها ؛ زمینه تحریف در فرهنگ عاشورا

شایسته است در این ایام تلاش کنیم که عزاداری های ماهر سال  نسبت به سال گذشته تغییر و پیشرفت داشته باشد واز خرافات وبدعت هایی که دشمنان نسبت به دین اسلام وقیام عاشورا بدبین شوند خودداری کنیم. برخی بدعت ها و تحریف ها نگرانی هایی را بر انگیخته و زمینه تحریف فرهنگ عاشورا را در پی دارد، که باید تلاش کنیم تا این بدعت ها کم رنگ شود. عزاداری باید هدفمند و همراه با بصیرت و آگاهی باشد. در این باره وظیفه همه مبلغان، مداحان، صاحب نظران و افراد مرتبط با توده مردم این است که اصل دین و فلسفه قیام امام حسین(ع) را در جامعه تبیین و تشریح و با بدعت ها و انحرافات مقابله کنند.

مقام رهبری فرمودند: نوحه ی سینه زنی خواندن هم شرایط دارد. باید آن کسانی که اینها را تهیه می کنند‚ می سرایند‚ می خوانند‚ مواظب باشند که درست برطبق معارف اسلامی حرف بزنند‚ تا این سینه زنی‚ این روضه خوانی‚ این نوحه خوانی‚ قدمی باشد در راه عروج مردم به اوج قله ی افکار اسلامی.سه ویژگی عزاداری حسین بن علی (ع): مجالس عزاداری ماه محرم‚ این سه ویژگی‚ باید وجود داشته باشد: 1. عاطفه را نسبت به حسین بن علی و خاندان پیغمبر‚ علیهم صلواه الله‚ بیشتر کند. (علقه و رابطه و پیوند عاطفی را باید مستحکم تر سازد.) چون رابطه ی عاطفی‚ یک رابطه ی بسیار ذی قیمت است.2. نسبت به حادثه ی عاشورا‚ باید دید روشن و واضحی به مستمع بدهد. 3. نسبت به معارف دین‚ هم ایجاد معرفت و هم ایجاد ایمان - ولو به نحو کمی – کند."

راز ماندگاری اسلام و تشیع

ساختن بدعتی تازه و با هدف، درعزاداری

بی دلیل نیست که دشمنان درهربرهه ازتاریخ می خواهند،عزاداری حسین (ع) را ازما بگیرند. درعصرحاضردشمنان،باایجاد تفرقه بین عزاداران حسینی، وارد کردن شبهه و بدعت های نامتعارف درعزاداری می خواهند به اسلام ضربه بزنند. دشمنان نمی خواهند، مردم برای ائمه عزاداری کنند ازاین رو درتلاشند تا زمینه تحریف و انحرافات در فرهنگ اسلامی را فراهم سازند.به این نتیجه رسیده اند که اگر نتوانند حسین را از اسلام جدا سازند.بهترین راه، ساختن بدعتی تازه و با هدف، درعزاداری هاست.

تمام ایام محرم برای این است که با بصیر ت، اسلام واقعی را بشناسی و هدایت شوی. امام حسین(ع) نه تنها کشتی نجات است . بلکه باید گفت کشتی شناخت حقیقت و بصیرت است. عاشورا  ما را از مبتلا شدن به یزید زمانه حفظ می کند ؟بصیرت نهضت عاشورا برای تمام جهانیان یک مطلب را روشن می سازد هرگز در مقابل ظام سکونت نکنید!!!

رقیه بشارت نیا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار