مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که دشمن به دنبال فاصله انداختن در بین بشریت است تا انسان ها به هم مواسات نداشته باشند، گفت: حضور منظم عزاداران حسینی موجب شکست نقشه دشمن شد.

حضور منظم عزاداران حسینی نقشه دشمن را باطل کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام عباسعلی گرزین پیش از ظهر شنبه با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) در جمع مردم بندرگز در جوار شهدای گمنام این شهرستان اظهارکرد: واژه مواسات به مفهوم از بین بردن غم و اندوه و از مهم ترین ویژگی بارز مکتب مهدوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مواسات تنها مربوط به مسائل مالی نیست بلکه مواسات در تمام مشکلات، نیازها و خلأهای جامعه بوده و به معنی همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه امور است.

وی ادامه داد: حضور عزاداران حسینی با نظم و مقررات و رعایت پروتکل ها خود یک مواسات است و ما برای اینکه ارادتمان به امام زمان ثابت بشود، باید صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را خودمان به وجود آورده و خود را به جامعه مهدوی که جامعه مواسات و برادری است، نزدیک کنیم.

گرزین با اشاره به اینکه مواسات نقش اساسی در ساختن جامعه و کشور اسلامی به عنوان یکی از مراحل مهم تمدن نوین اسلامی دارد، افزود: در اهمیت مواسات همین بس که حکومت نبوی و علوی مبتنی بر مواسات بود و حکومت مهدوی هم بر اساس مواسات اداره می‌شود و روش و رفتار جامعه ما در مواسات روش حکومت الهی حضرت بقیة الله (ارواحنا فداه‌) است که حکومت‌ عدالت و مواسات است.

وی اضافه کرد: یکی از وفادارترین شهدای کربلا حضرت عباس است که مواسات یکی از صفات بارز ایشان بود زیرا مواسات یکی از نزدیک ترین راه رسیدن به خدا خدمت به خلق خدا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: دشمن با حمله بیولوژیک به وسیله ویروس کرونا به دنبال فاصله انداختن در بین بشریت بوده است تا انسان ها به هم پیوستگی و مواسات نداشته باشند، انسان ها تنها باشند و جامعه تبدیل به انسان تنها شود و دیدیم که مردم ایران در مواسات و همچنین مراسم عزاداری حسینی چگونه با حضور منظم و رعایت کامل شیوه نامه ها بهترین یاری را به امام عصر (عج) رسانده اند و این خیلی ستودنی است.

وی با بیان اینکه حضور منظم عزاداران حسینی موجب شکست نقشه دشمن است، اضافه کرد: مواسات رمز حضرت ابوالفضل (ع) و امام عصر (عج) است و اگر ما بر آن عهدی که با اهل بیت (ع) و امام عصر (عج) بستیم همدل بودیم ظهور آقا به تاخیر نمی افتاد.

گرزین گفت: مواسات نتیجه پیوستگی است و مردم در بیش از ۱.۵ سال از گذر کرونا در عملیات مواسات برگ زرین دیگری در تاریخ کشور رقم زدند.

وی در پایان با ادای احترام به همه کادر درمان، پزشکان و پرستاران افزود: مردم در دوران کرونا صحنه تاریخی رقم زدند و چه خوب است این خدمات مهم مردم فقط در بحران ها و شرایط سیل و کرونا نباشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار