معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان گفت: بیمارستان‌ها نباید وابسته به درآمد باشند در غیر اینصورت یعنی تولید مریض در بیمارستان‌ها.

بیمارستان‌ها نباید وابسته به درآمد باشند/ خدمات بیمه تکمیلی باید شفاف و روشن باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سراج‌الدین عارف‌نیا در همایش هفته سلامت که در سالن جلسات اداره‌کل بیمه سلامت استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان‌ها نباید وابسته به درآمد باشند اگر قرار است بیمارستان‌ها وابسته به درآمد باشند یعنی تولید مریض که ممکن است بحث تقاضای القایی به وجود آید.

وی تصریح کرد: در مقوله سلامت حالا حالاها عقب هستیم ما معتقدیم که سلامت ۲۵ درصد از افراد جامعه تحت نظارت وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد دیگر آن مربوط به مسائل اجتماعی و سایر ارگان‌های دخیل است.

*30 درصد از بستری‌ در تخت بیمارستان‌ها ناشی از دیابت است

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان با تبریک هفته سلامت اظهار کرد: برای اینکه همیشه سالم و تندرست باشیم باید چهار نکته کلیدی که شامل «ورزش کردن»، «خوردن میوه‌جات، سبزیجات و لبنیات»، «کنترل وزن» و «استفاده کم از نمک» است را رعایت کنیم.

عارف‌نیا با تاکید بر اینکه باید دیابت کنترل شود، افزود: ۳۰ درصد از بستری‌های ما در تخت‌های بیمارستان‌ ناشی از دیابت است که مردم باید در این زمینه مشارکت کنند دریر این صورت اگر هزاران هزار تومان دانشگاه علوم پزشکی هزینه کند و هزاران دستورالعمل صادر کند و هزاران بخش ایجاد کند به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردمی برای ریشه‌کن کردن ویروس کووید۱۹ الزامی است، اظهار کرد: مشارکت مردم برای ریشه‌کن کردم ویروس کرونا الزامی است درحقیقت نقش و جایگاه اصلی را مردم ایفا می‌کنند و جایگاه دوم از آن ادارات هست بدون مشارکت مردم ما موفق نخواهیم بود.

* خدماتی بیمه تکمیلی باید شفاف و روشن باشد

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان با بیان اینکه بیمه‌گذار بازوی قدرتمند ما است، ادامه داد: من احساس می‌کنم که چشم و گوش ما بیمه است اگر به عنوان مثال جاده‌سا‌زی به درستی انجام نشود، اگر ماشین ایمن درست نکنیم، اگر فرهنگ رانندگی به درستی در جامعه نهادینه نشود، اگر سبقت و سرعت بی‌جا داشته باشیم این همه تصادفات که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند هیچگاه درست انجام نخواهد شد.

عارف‌نیا در خصوص بیمه تکمیلی تصریح کرد: خدماتی که بیمه تکمیلی به مردم ارائه می‌دهد باید بسیار شفاف و روشن باشد بیمه‌گذار باید از تمام خدمات بیمه تکمیلی مطلع شود و قوانین دست و پاگیر را باید حذف کنیم.

*متاسفانه در بیمه تکمیلی و رساندن مفهوم آن به مردم مشکل داریم

وی ابراز کرد: متاسفانه هم در بیمه تکمیلی مشکل داریم و هم در رساندن مفهوم بیمه تکمیلی به مردم مشکل داریم اگر ما به جایی می‌رسیدیم که بیمه تکمیلی بار اصلی دانشگاه علوم پزشکی را به دوش می‌کشید ما این همه دردسر نداشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان گفت: در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۵ میلیارد تومان تخفیف بیمه‌ای برای مردم که نداشتند هزینه کردیم و تقریبا ۷۰۰ میلیون تومان برای اتباع بیگانه بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار