عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: روزمرگی برخی خانه های فرهنگ، بلاتکلیفی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و تضعیف این سازمان توسط شهرداری از عوامل وضعیت امروز خانه های فرهنگ است.

خانه های فرهنگ فرسایشی، فرمایشی و سیاسی شده اند/ تضعیف سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی توسط شهرداری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ حجت مقسم عضو شورای اسلامی شهر گرگان در جلسه کمیسیون فرهنگی ورزشی و اجتماعی شورای شهر اظهار کرد: طی سال های اخیر تنزل جایگاه سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری گرگان در حد سازمان تدارکات و پشتیبانی تیم بسکتبال شهرداری به وضوح مشخص بود.

وی افزود: زمانی جریان‌سازی فرهنگی در خانه‌های فرهنگ شکل می‌گرفت اما در حال حاضر چند خانه فرهنگ قوی داریم؟

مقسم تصریح کرد: طبق مطالعه‌ای که انجام داده ام متوجه شدم که تنها چند خانه فرهنگ خیلی موفق عمل میکنند اما اکثریت آنان دچار فرسایش شدند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: فرسایشی شدن یکی از آسیب های است که خانه های فرهنگ به آن دچار شده اند و از نظر جایگاه، هزینه، برنامه و انگیزه به این معضل گرفتار شدند.

مقسم بیان داشت: خانه فرهنگی که سه سال پیش بسیار پویا بود متاسفانه امروز به بهانه کرونا فرسایش پیدا کرده است.

 

خانه های فرهنگ پیاده نظام انتخابات شورا و مجلس شده اند 

 

وی اضافه کرد: معضل دوم فرمایشی شدن خانه های فرهنگ است و باعث میشود خروجی قوی نداشته باشند.

 مقسم متذکر شد: سیاسی شدن نیز عاملی دیگری است که باعث شده است خانه های فرهنگ پیاده نظام انتخابات شوراها و مجلس شوند.

وی در ادامه گفت: وابستگی به دولت را نیز میتوان عامل دیگر فرسایشی شدن خانه های فرهنگ دانست.

وی با تاکید بر اینکه خانه های فرهنگ نیازمند یک بازنگری جدی است افزود: در گفتگویی که با مدیر کل فنی حرفه ای استان داشتم وی پیشنهاد ایجاد خانه فرهنگ و مهارت را به جای خانه های فرهنگ که خروجی مناسبی ندارند را ارائه داد زیرا نیاز اصلی امروز اشتغال است.

 

باید جایگاه سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری ارتقاء پیدا کند

 

مقسم در ادامه بیان داشت: روزمرگی برخی خانه های فرهنگ، بلاتکلیفی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و تضعیف این سازمان توسط شهرداری از عوامل دیگر وضعیت امروز خانه های فرهنگ است.

وی گفت: باید ابتدا جایگاه سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را ارتقاء دهیم و بعد از آن به دنبال ارتقاء خانه های فرهنگ باشیم.

مقسم در پایان خاطرنشان کرد: هزینه سال گذشته بسکتبال ۱۵ میلیارد بوده است اما مجموع اعتبار خانه های فرهنگ و ورزش محلات که قرار است جریان سازی فرهنگی داشته باشند یک میلیارد است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار