نماینده ولی فقیه استان گلستان گفت: طلاب فقط یک دانشجو نیستند بلکه سرباز هم هستند؛ شاگرد مکتب و مدرسه امام صادق(ع) و سرباز امام زمان(عج) هستند .

طلاب شاگرد مکتب و مدرسه امام صادق(ع) و سرباز امام زمان(عج) هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از حوزه از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در پیامی تصویری به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، از خداوند متعال برای همه طلاب و روحانیون توفیق در راه تحصیل علم به معارف دینی، تقوا و عمل را مسئلت کرد.

وی، طلاب و روحانیون را شاگردان مدرسه امام صادق(ص) و سربازان سربازخانه امام زمان(عج) خواند و خطاب به طلاب افزود: شما هم شاگرد امام صادق(ع) هستید زیرا در حوزه‌های علمیه برای معارف دینی که از طریق اهل بیت و مخصوصا امام باقر و امام صادق(علیهم‌السلام) به دست ما رسیده، شاگردی کنید و در این مکتب درس بخوانید.

نماینده ولی فقیه استان گلستان ادامه داد: سرباز، سربازخانه امام زمان(عج) هستید؛ شما فقط یک دانشجو نیستید که سرباز هم هستید و این را باید همه شما عزیزان بدانید که برای چه به حوزه علمیه آمدید و این بالاترین افتخار هست؛ شاگرد مکتب و مدرسه امام صادق(ع) و سرباز امام زمان(عج) هستید .

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) «أقرَبُ النّاسِ مِن دَرجَةِ النُّبوَّةِ أهلُ الجِهادِ و أهلُ العِلمِ» تصریح کرد: این روایت بیانگر مقام والای کسی است که با هدفی مقدس در حوزه علمیه درس می‌خواند، تا عالم شده، وارد جامعه شود؛ در اینصورت به عنوان سرباز امام زمان(عج) است و باید با حضور خود در میدان، جهاد کند هم علم و هم جهاد؛ دانش دین را بیاموزد بعد سربازی کنند

وی در تشریح سربازی طلاب برای امام زمان(عج)، گفت: طلاب و روحانیون باید در میان مردم حضور پیدا کرده و با آشنایی آنان با معارف دین، قرآن، حدیث و سبک زندگی پیامبر(ص) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) مردم را هدایت کنند.

امام جمعه گرگان همچنین با استناد به روایت «مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء» دلیل برتری قلم علما را اینگونه تفسیر کرد: ارزش و اهمیت قلم، علم، کتاب و نوشتار یک عالم که به دفاع از دین و معارف دینی بپردازد و موجب هدایت مردم و جامعه شود، از خون شهید بالاتر است اگرچه شهدا نیز مقام بالایی دارند.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه با استناد به روایاتی دیگر در راستای ارزش «مداد العلماء» اشاره کرد و با یادآوری شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج)، بر علم، عمل، اخلاق، تقوا تاکید کرد که این موارد از ضروریات یک عالم دینی است و از طرفی، خود را یک مجاهد و تلاشگر برای هدایت انسان‌ها و مردم بداند.

وی خطاب به طلاب توصیه کرد: قدر کار و تلاش خود را بدانید، وقت خود را صرف تحصیل علم کرده و نگذارید به هدر رود و تهذیب نفس کنید تا بتوانید اهل جهاد شوید.

نماینده ولی فقیه در پایان از اساتید، مدیران حوزه و کسانی برای طلاب حوزه‌های علمیه زحمت می‌کشند، تشکر و قدردانی کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار