پرداخت صدقه با کد QR یک روش پرداخت آسان و بدون تماس است که با اسکن این کد از طریق تلفن همراه انجام می‌گیرد.

طرح پرداخت صدقه از طریق کد QR در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، عیسی بابایی ، مدیر کل کمیته امداد استان گلستان گفت : با تولید کدهای QR برای تمامی مشترکین صدقات خانگی ، خیران و نیکوکاران برای پرداخت صدقات و کمکهای خود با نصب "اسکنر بارکد" بر روی گوشی همراه و با استفاده از دوربین، کد QR را اسکن کرده تا گوشی به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکین صدقات شده و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی به هر میزان کمکی که مد نظر داشته باشند ، اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه این نهاد درصدد است از شیوه های نوین در بستر الکترونیکی بویژه در شرایط سخت کرونایی جامعه ، برای دریافت کمک های مردمی اقدام کند، افزود: این اقدام جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق پول‌های کاغذی، سهولت در پرداخت صدقات انجام و بزودی به جای توزیع صندوق های صدقات بین مشترکین، کد اختصاصی QR داده می شود.
بابایی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین کاربردهای کد QR ذخیره اطلاعات تماس می‌باشد. گفت: کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از دیگر ویژگی‌های مهم این شیوه است.
مدیر کل کمیته امداد استان گلستان با تأکید بر اینکه، صدقات جمع آوری شده در بخشهای مختلفی اعم از امور معیشتی، بهداشت و درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، گفت: هم‌اکنون حدود 162هزار صندوق صدقات فعال در استان گلستان وجود دارد که 157 هزارصندوق در اختیار مشترکان خانگی و بقیه در قالب صندوق بزرگ و متوسط درسطح معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب‌شده‌اند.
بابایی افزود : پرداخت الکترونیکی از طریق سامانه (ussd) از دیگر روش‌های پرداخت صدقه می‌باشد که این سامانه توسط سیستم‌های اندروید (گوشی‌های هوشمند) قابل‌استفاده و بر روی تمام سیم‌کارت‌های (دائمی و اعتباری) فعال می‌باشد و کافی است بر روی گوشی خود کد دستوری #۰17 *۸۸۷۷* را شماره‌گیری نمایید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار