آتش‌سوزی در جنگل‌ کردکوی، برگزاری مانور نجات دریایی در جزیره آشوراده، برگزاری هزار و ۶۸۸ برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان و واکسینه‌شدن ۹۰ درصد فرهنگیان در مقابل کرونا از جمله اخبار هفته گذشته گلستان بود.

آتش‌سوزی جنگل کردکوی و دیگر رخدادهای خبری گلستان در هفته قبل

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، بخشی از جنگل شهرهستان کردکوی در محدوده روستای دراز نو و رادکان از روز پنجشنبه آتش گرفت و با وجود تلاش گسترده نیروهای امدادی و مردمی، افزون بر 100 هکتار از این عرصه ها سوخت.

هواشناسی گلستان با اعلام افزایش دما، نسبت به احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی هشدار داده بود.

**

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که در ۱۸ ماه گذشته و با هدف گسترش فعالیت‌های علوم قرآنی از طریق منابع دولتی، استانی و خیرین، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار جذب و در راستای این اهداف هزینه شد.

عادله کشمیری برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم، برپایی جشنواره داستانک قرآن کریم، حمایت از موسسه های قرآنی فعال در استان، ارتقای سواد رسانه ای مدیران موسسه های قرآنی، حمایت از طرح های پژوهشی، برپایی نمایشگاه و کارگاه های تخصصی قرآنی با موضوع مختلف در حوزه قرآن شامل تابلو، نقاشی و خوشنویسی و پیگیری مسابقات قرآنی را از جمله برنامه های اجرا شده این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون اعلام کرد.

**

یگان‌های عملیاتی نیروی‌های نظامی و ارگان‌های دریایی گلستان مانور جستجو و نجات دریایی را در پهنه آبی خلیج گرگان و جزیره آشوراده اجرا کردند.

فرمانده پایگاه دریابانی بندرترکمن گفت: با توجه به کثرت مخاطرات در دریای خزر در سال‌های گذشته تعداد زیادی از هموطنان را در اثر سوانح دریایی از دست دادیم که در این راستا طرح ملی امداد و نجات دریایی مانور مشترک با حضور ارگان های ذیربط در امداد و نجات دریایی در محدوده خلیج گرگان ( آشوراده) برگزار شد.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: تاکنون ۹۰ درصد فرهنگیان استان دٌز اول و ۶۵ درصد دٌز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

احسان گوهری راد اظهارداشت: استان گلستان ۲۲ هزار فرهنگی شاغل دارد که در کنار افراد واجد شرایط، کل جمعیت جامعه هدف این مجموعه برای تزریق واکسن حدود ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر است.

**

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: هزار و ۶۸۸ ویژه برنامه‌ بزرگداشت هفته دفاع مقدس به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان برگزار می‌شود.

سرهنگ محمدرضا کاظمی اظهارداشت: مراسم تجلیل از ۳۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس گلستان به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و با مشارکت دستگاه ها، نهادهای مستقر در استان انجام خواهد شد.

**

شماری از دوستداران طبیعیت و اعضای تشکل های مردم نهاد حامی محیط زیست انواع زباله های تفرجگاه جنگلی توسکستان گرگان را جمع آوری کردند.

**

حجت الله مقسم سخنگوی شورای شهر گرگان گفت که با هدف کاهش حواشی و تنش در جلسات پارلمان شهری، جلسات آینده این نهاد مردمی تا اطلاع بعدی به صورت غیرعلنی و بدون حضور شهروندان و خبرنگاران برگزار می شود.

**

تیم بسکتبال دختران شهر گرگان در هفته اول و دوم لیگ برتر بسکتبال زنان باشگاه‌های کشور در گروه الف تیمهای آسمان سپهرداد و امرتات تهران را شکست داد.

**

معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصادی مقاومتی قوه قضاییه  در سفر به گرگان با تاکید بر استفاده  حداکثری از ظرفیت های قانونی برای حمایت از تولیدکنندگان کشور گفت که اجازه نمی دهیم واحد تولیدی تعطیل شود.

سعید عمرانی در جمع مسئولان قضایی گلستان اظهارداشت: در مجموعه خدمتگذاران کشور مدیرانی هستند که سخت کوش بوده و به صورت شبانه روزی مشغول گره گشایی از مشکلات کشور هستند اما برخی مدیران با اتخاذ تصمیماتی به مشکلات تولید می افزایند.

**

عملیات اجرایی گازرسانی به هفت روستای مرزی "بسطام دره، دادلی غزنین، شاخلی، دولت اورلان، عطاجانقربانی، مردم دره و آقلر" از توابع مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه قسمت شمال شرق گلستان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: برای گازرسانی به این روستاها مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال جهت احداث ۷۰ کیلومتر خط انتقال و تغذیه از منابع شرکت ملی گاز هزینه خواهد شد.

علی طالبی افزود: مراوه‌تپه ۱۰۸ روستا دارد که تاکنون مردم ساکن در ۸۳ روستای آن از نعمت گاز برخوردار شدند و عملیات اجرایی گازرسانی به چهار روستا نیز در حال انجام است.

**

خدام گلستانی موکب علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) گلستان به منظور خدمت رسانی به زوار و عاشقان اهل بیت (ع) مراسم اربعین حسینی با بدرقه شماری از شهروندان و مسئولان استان به کربلا اعزام شدند.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که این اداره کل در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید توزیع ۲۵ هزار بسته نوشت افزار را بین دانش آموزان نیازمند استان آغاز کرد.

حجت الاسلام‌ روح الله سلیمانی‌فرد بیان کرد: این بسته های نوشت افزار در قالب طرح مهر تحصیلی و از محل اجرای نیات موقوفه ها و مشارکت خیرین گلستان به ارزش پنج میلیارد ریال تهیه شده است.

**

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: سرعت بخشیدن به ارایه خدمات دستگاه‌های مرتبط برای ساخت و نوسازی مسکن پس از وقوع حوادث قهری و پیش‌بینی نشده نیازمند تشکیل شورای مسکن در همه شهرستانهای استان است.

سیدمحمد حسینی با اشاره به تجربه سیل ۹۸ گلستان افزود: در این حادثه، کارکرد موثر شورای مسکن استان در تلاش برای رفع موانع و ساخت هفت هزار واحد مسکن و تعمیر ۱۴ هزار خانه خسارت‌دیده در مدت زمان کوتاه مشاهده شد که می‌توان این طرح را در مقیاس شهرستانی نیز اجرا کرد.

**

دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر گلستان گفت: آموزش تئاتر به دانش آموزان عامل موثر انتقال بهتر مفاهیم تربیتی و رفتاری، انتقال شادی و ترمیم آسیب‌های روح و روان کودکان و نوجوانان است.

فرشید مصدق اظهار داشت: تئاتر می تواند زمینه ساز بستری سالم تر برای رشد فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان باشد اما در حال حاضر جایگاه تخصصی برای تعلیم و تربیت آکادمیک تئاتر کودک وجود ندارد و بیشتر به صورت تبلیغاتی به این موضوع پرداخته شده است.

**

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان گفت: تولید کنندگان ماشین های کشاورزی و خدمات وابسته به آن و سیستم های نوین آبیاری ۱۵ استان کشور برای شرکت چهار روزه در هفدهمین دوره نمایشگاه تخصصی منطقه حضور خود ر ا قطعی کردند.

مهرداد یزدی افزود : در برپایی این نمایشگاه ۷۲ تولیدکننده و صنعتگر از استان های مازندران، تهران، گلستان، گیلان، خراسان رضوی، مرکزی، البرز، آذربایجان غربی، قم، سمنان، همدان، قزوین، اصفهان، آذربایجان شرقی و کردستان غرفه های خود را در فضایی به مساحت هشت هزار متر مربع اعم از مسقف و روباز برنامه ریزی و به زودی دایر خواهند کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار