نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان در بهره‌مندی از فاضلاب شهری در کشور رتبه آخر را دارا بوده و طرح‌های فاضلاب در شهرهای مختلف ابتر باقی مانده است.

استان گلستان در بهره‌مندی از فاضلاب شهری رتبه آخر کشور است

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت الله نوروزی امروز در گفت‌گ با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به برنامه نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های استان و سفر به نقاط مختلف استان برای شناخت بهتر ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و چالش‌های موجود در بخش‌های مختلف اظهار کرد: پایه اعتباری استان گلستان در بخش‌های مختلف بسیار ضعیف بوده و با توجه به اینکه قطب کشاورزی محسوب می‌شویم اما در سطح کشور رتبه ۱۴ را داریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه استان گلستان در حوزه صنعت رتبه ۲۸، گردشگری رتبه ۲۰ و در دیگر حوزه‌ها نیز به همین‌ میزان در سطح کشور عقب هستیم.

* گلستان در همه حوزه‌ها به طور میانگین در رتبه‌های نزدیک به آخر قرار دارد

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اطلاعات مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت استان گلستان در همه حوزه‌ها به طور میانگین در رتبه‌های نزدیک به آخر قرار دارد و متاسفانه ۸۰ درصد طرح های فاضلاب شهری هنوز‌مورد استفاده واقع  نشده  ابتر و فرسوده  بوده و رتبه اخر کشوری را دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در‌ حوزه کرونا برای کشور دیده شد که تنها ۲۵ میلیون تومان از آن سهم استان گلستان بوده است.

نوروزی گفت: پیشنهاد می‌شود از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان و مدیران نخبه نقشه راه سند آمایش استان را تهیه کنیم و در این سند آمایش مسائل و مشکلات و همچنین توسعه استان دیده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار