کبیر گفت: در شرایط فعلی که پیک پنجم کرونا را پشت سرگذاشتیم، مردم دچار عادی انگاری شدند و این مسئله در میزان شیوع آنفولانزای فصلی اثرگذار است.

نگران شیوع آنفولانزای فصلی در گلستان هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، محمدجواد کبیر در جمع مدیران دستگاه های اجرایی گلستان اظهار کرد: واکسیناسیون در استان گلستان با روند خوبی پیش می رود و انتظار داریم که بتوانیم میزان پوشش افراد جامعه را بالا ببریم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۶۰ هزار دز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده است، ادامه داد: هر چه میزان واکسیناسیون جامعه بیشتر شود انتظار داریم که مدت زمان بیشتری پیک احتمالی ششم کرونا  به تعویق بیفتد.

کبیر تاکید کرد: تحقق موج ششم کرونا غیرقابل انکار است ولی برخی از اقدامات از جمله واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند میزان زمان و بار بستری بیماران را در آن کاهش دهد.

وی بابیان اینکه تعویق موج ششم کرونا باعث افزایش تاب آوری اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سطح استفاده از ماسک نیز کاهش پیدا کرده و از آنجایی که تعدادی از هموطنان ما به سفر اربعین مشرف شدند از جهت شیوع آنفولانزای فصلی نگرانی داریم.

این مقام مسئول بیان کرد: سال گذشته آنفولانزای فصلی خطر کمتری برای استان در پی داشت ولی در شرایط فعلی که پیک پنجم کرونا را پشت سرگذاشتیم، مردم دچار عادی انگاری شدند و این مسئله در میزان شیوع آنفولانزای فصلی اثرگذار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار