مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان با انتقاد نسبت به عدم حضور تیم‌های استارت آپی آموزشی در حوزه آموزش های مهارتی، گفت: ما از طرح‌های آموزشی که در اقتصاد تاثیر گذار باشند، حمایت خواهیم کرد.

شرط حمایت صندوق گلستان از ایده‌های استارت‌آپی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا محمد رضایی در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه آموزش که امروز به صورت آنلاین در محل این صندوق برگزار شد، "آموزش" را یکی از موضوعات مورد علاقه صندوق پژوهش و فناوری گلستان دانست و افزود: در استان گلستان ۳ تیم استارت‌آپی در حوزه‌های "آموزش زبان انگلیسی"، "کلاس آنلاین" و "آموزش مهارت" فعال هستند. وی مهمترین چالش حوزه آموزش‌های آنلاین را زیر ساخت‌های ارتباطی دانست و اظهار کرد: در روزهای ابتدایی پاندمی کرونا این زیر ساخت‌ها در کشور بسیار ضعیف بود ولی به تدریج این زیر ساخت‌ها توسعه یافته است، هر چند که این زیر ساخت‌ها در شهرستان‌ها و روستاها با چالش‌هایی مواجه است.

رضایی، ایران را کشوری توصیف کرد که ۴۰ درصد آن روستاها هستند و خاطر نشان کرد: در روستاها افراد به مشاغلی فعال هستند که در راستای دانش بومی همان منطقه است که شامل صنایع دستی، موسیقی و همچنین فعالیت‌های مرتبط با صنایع خلاق هستند و نیاز است افرادی که در روستاها زندگی می‌کنند از فناوری‌های روز کشور بهره مند شوند.

میر عامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان، با ابراز تاسف از اینکه در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی کار زیادی در کشور صورت نگرفته است، یادآور شد: بیشتر کسب و کارهای حوزه آموزشی به ارائه آموزش در زمینه دروس آموزش و پرورش و یا آموزش زبان‌های خارجی اشتغال دارند، ولی متاسفانه بازار آموزش‌های مهارتی مغفول مانده است. هر چند که در زمان پاندمی در این حوزه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است تا استارت‌آپ‌ها در این حوزه وارد شوند، یادآور شد: بر این اساس در این صندوق یکی از آیتم‌هایی که اقدام به سرمایه گذاری کردیم، حوزه آموزش است و در این راستا بستری را فراهم کردیم تا از تیم‌های استارت‌آپی حمایت کنیم.

رضایی، با تاکید بر اینکه ما از طرح‌های آموزشی که در اقتصاد تاثیر گذار باشد حمایت خواهیم کرد، گفت: این صندوق آمادگی دارد که رویدادهای استانی دوشنبه‌های استارت‌آپی آینده در استان گلستان برگزار شود.   

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار