امام جمعه گنبدکاووس تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۷۵ درصد جمعیت کشور را افتخاری بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد با گسترش هرچه بیشتر واکسیناسیون عمومی، مردم ایران به ایمنی حداکثری در مقابل این ویروس برسند.

تزریق دُز اول واکسن کرونا به ۷۵ درصد ساکنان ایران افتخاری بزرگ است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهارداشت: واکسیناسیون، ایمنی ۱۰۰ درصدی در مقابل کرونا ایجاد نمی‌کند و لازم است تا مردم در کنار رعایت توصیه‌های بهداشتی، اجرای محدودیت هوشمند را پذیرا باشند.

وی با بیان اینکه اقتصاد ریشه در حضور مردم در محل‌های کار در فضاهای تجاری و اداری دارد، افزود: مردم باید به زندگی عادی برگردند و آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها حضوری برقرار شود اما همچنان رعایت محدودیت‌ها در دستور کار باقی بماند.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به پیگیری مجلس برای تسهیل صدور مجوز کسب و کار، این اقدام را از بهترین کارها در راستای عدالت اجتماعی و جلوگیری از فساد و سوء استفاده‌ها دانست و گفت: طبق اعلام کارشناسان با تسهیل صدور مجوزها، حدود ۸۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام ترابی سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت به مناطق مختلف کشور را مایه افتخار دانست و اظهارداشت: این حرکت نشان از مردمی بودن دولت سیزدهم دارد و باعث تقویت اعتماد مردم به نظام و دولت می‌شود.

امام جمعه گنبدکاووس با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، افزود: امام حسن عسکری(ع) در دوران حیات خود زمینه درک درست شیعیان از مساله غیبت امام زمان(عج) را فراهم دادند.

حجت الاسلام ترابی بیان کرد: ائمه بزرگوار بعد از امام هشتم از سال ۲۰۲ تا سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ هجری قمری به مدت ۵۸ سال برای آمادگی اذهان مردم با غیبت امام زمان(عج) تلاش کردند.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در جمع نمازگزاران از همراهی آنان در حفظ و تامین امنیت پایدار در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: امروز به برکت خون شهدا، تاسی از فرهنگ عاشورایی و منویات رهبری امنیت خوبی در کشور برقرار است و نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح برای حفظ و بقای این امنیت تلاش می‌کند.

سرهنگ محمود علی‌فر به بخشی از عملکرد نیروی انتظامی گنبدکاووس در نیمه نخست امسال اشاره کرد و اظهارداشت: به عنوان نمونه در بحث امنیت اقتصادی در این مدت ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان کشف شد که بیش از ۳۳۹ تن آن مواد خوراکی احتکاری بود که به چرخه جامعه بازگشت.

وی کاهش ۳۸ درصدی تیراندازی، افزایش ۱۵ درصدی کشفیات سلاح شکاری، کاهش ۳۵ درصدی نزارع فردی، کاهش ۸۳ درصدی تصادفات فوتی، افزایش سه درصدی سرقت‌های خرد و کاهش ۱۲ درصدی سرقت به عفت و زورگیری را اقدامات امسال انتظامی گنبدکاووس دانست.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار