مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه گلستان جزو سومین استان در زمینه نسخه الکترونیکی در کشور است و اینکه تا مهرماه سال جاری نزدیک به ۸۵ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه شد، گفت: ۹۱ درصد نسخه الکترونیکی در گلستان محقق شد.

درخواست مدیرکل بیمه سلامت از استاندار جدید گلستان/ هزینه ۸۵۰ میلیاردی بیمه سلامت گلستان برای بیماران کرونایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، مهرداد کمانگری ظهر امروز در نشست رسانه‌ای اظهار کرد: میانگین نسخه نویسی در کشور ۵۸ درصد است در حالیکه این میانگین در گلستان به ۹۱ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: هدف سازمان بیمه سلامت این بود میانگین نسخه الکترونیکی تا انتهای مهر به ۶۷ درصد برسد که متاسفانه هفت درصد عقب هستیم اما استان گلستان در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان از پرداخت منظم نسخه الکترونیک در استان خبر داد و افزود: از سال گذشته طرح نظام ارجاع الکترونیک در چهار استان کشور (یزد، چهارمحال و بختیاری، کرمان و کردستان) پایلوت شده است در حقیقت این طرح به بیمه شدگان اجازه می‌دهد به پزشکان دارای مطب در بخش خصوصی مراجعه کنند و در تیرماه سال جاری تصمیم گرفته شد که ۶ استان دیگر از جمله گلستان به این طرح اضافه شود.

کمانگری از انتصاب ۱۱۷ پزشک در نظام ارجاع الکترونیک در گلستان خبر داد و ابراز کرد: در دو شهر گرگان و آق‌قلا به دلیل کمبود پزشک با مشکل مواجه شدیم.

وی در خصوص پرداخت سرانه به پزشکان گفت: ماهانه به ازای هر نفر مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان سرانه به پزشکان نظام ارجاع الکترونیک پرداخت می‌کنیم و اگر بیمه شده خودش مراجعه کند مبلغ ۶ هزار تومان فرانشیز می‌دهد همچنین پزشک متخصص به ازای هر نفر مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با تاکید بر اینکه بیمه‌شدگانی که دفتر بیمه سلامت دارند در اسرع وقت به آدرس سامانه شهروندی و یا به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان مراجعه کنند.

* هزینه ۸۵۰ میلیاردی بیمه سلامت برای بیماران کرونایی

وی تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا در گلستان تاکنون نزدیک به ۲۶ هزار و ۲۰۰ پرونده کرونایی در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که تا مهرماه سال جاری نزدیک به ۸۵ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه شد.

کمانگری افزود: میانگین هزینه هر پرونده کرونایی در استان گلستان ۵ میلیون تومان است.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان از استاندار جدید درخواست افزایش سرعت پهنای باند اینترنت کرد و گفت: انتظار داریم که بیمه‌شدگان بیمه سلامت در مطب‌ها و داروخانه‌ها کمتر معطل شوند و قطعا با افزایش سرعت اینترنت، خدمات خوبی به بیمه‌شدگان ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: از استاندار جدید گلستان در حوزه سلامت درخواستی نداریم اما انتظار داریم که نسبت به سرعت اینترنت و پهنای باند اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار