گلایه های متعدد مردم باعث شد تا امروز غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا در ادارات برق و آب گرگان حاضر شود تا پیگیر مصوبات قبلی معاون وزیر به گلستان و مشکلات مردمی در این دو اداره شود.

راهکارهای مجمع نمایندگان گلستان برای حل مشکلات آب و برق/ مشترک گرگانی: رقم های قبض برق عجیب و غریب است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، گلایه های مردمی در حوزه تامین انرژی و قطعی های مکرر ماه های گذشته طاقت را به لبه تیغ رساند و باعث شد بسیاری از مردم گلستان از قطعی های مکرر آب و برق در گلستان شاکی شوند.

اما انگار ماجرای آب و برق در گلستان پایان ناپذیر است چرا که پس از کاهش کش و قوس قطعی برق این بار سه فاز فیش های برق مردم گلستان را گرفت و آن ها را بار دیگر روانه اداره برق کرد.

فیش هایی که از منظر مردم گرگان هیچ کدام سنخیتی با مبالغ گذشته نداشته و در تعجب هستند با وجود قطعی های مکرر برق چگونه این مصرف را داشته اند و آیا با این وضعیت کرونا و در آمدهای اقتصادی توانایی پرداخت آن را دارند؟

گلایه های متعدد مردم باعث شد تا امروز غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق قلا در ادارات برق و آب گرگان حاضر شود تا پیگیر مصوبات قبلی معاون وزیر به گلستان و مشکلات مردمی در این دو اداره مهم شود.

رقم های قبض برق عجیب و غریب است

در این بازدید که صبح امروز صورت گرفت در ابتدا منتظری با حضور در بخش امور مشترکین اداره برق شرق گرگان با مردم سخن گفت که در این میان یکی از شهروندان گرگانی با بیان اینکه این رقم امسال برای ما خیلی عجیب است، خاطرنشان کرد: برای ما با این اوضاع کرونا خیلی سخت است که این مبالغ را پرداخت کنیم.

حسین زاده ادامه داد: مصرف برق من مانند سال های گذشته بود و قطعی های امسال هم بسیار زیاد بود اما نمی دانم چرا باید قبض برق من نسبت به ماه های گذشته چند برابر شود.

وی گفت: انتظار داریم تا مسوولان حرف ما را بشنوند و به فکر ما در این اوضاع بد اقتصادی باشند هر چند که الان نیز به ما اعلام کرده اند مبلغ را تقسیط کنند.

طرح تبدیل سیم به کابل کاهش دهنده سرقت و تلفات

علی عبدالهی فر نیز در ارائه گزارش به این نماینده مرکز گلستان اذعان کرد: در زمان قطعی برق در یک روز 10 هزار تماس داشتیم و ناراحتی های مردم به ما منتقل می شد.

رییس اداره برق شرق گرگان با بیان اینکه در حوزه بالابر با مشکل رو به رو هستیم که امیدواریم به زودی حل شود، ابراز کرد: برای تامین ۱۴۳هزار اشتراک شرق گرگان پنج پست داریم.

وی ادامه داد: تقریبا تمام مشترکین ما خانگی هستند و در شرق گرگان از داشتن مشترک صنعتی به نوعی محروم هستیم اما برنامه های ویژه ای برای همکاری و تدارک با مشترکان صنعتی داریم.

عبدالهی فر با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته در زمینه مشترکین برق شرق گرگان افزایش داشته عنوان کرد: بنا داریم با طرح تبدیل سیم به کابل سرقت ها و تلفات را در این حوزه به حداقل برسانیم.

اما در ادامه این بازدید منتظری با حضور در اداره آب و فاضلاب شهرستان گرگان پس از بازدید از سیستم آنلاین مانیتورینگ آب رسانی گرگان خاطرنشان کرد: باید تمام توان و بررسی های صورت پذیرد تا از دزدی های احتمالی آب جلوگیری شود.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان با اشاره به لزوم پایش سیستم آبی در تمام نقاط استان تصریح کرد: باید از روش های روز دنیا در این راستا استفاده شود تا مشکلات حل شود.

مشکل آب رسانی کوی عرفان حل شده است

در ادامه این بازدید که از مرکز پایش اطلاعات اداره آب و فاضلاب نیز صورت گرفت غلامی رییس اداره آب گرگان با بیان اینکه در خصوص آب دزدی صورت گرفته در هفته های گذشته یاد آورشد: پس از گزارش هایی مبنی بر گل آلود بودن آب و اضافه شدن کلر به آب تامینی شک های ما بر یکی از خطوط انتقال آب بیشتر شد.

وی متذکرشد: برای برخورد با سرقت های احتمالی دیگر نیاز به سیستم های مجهزتری داریم اما سرقت دیگری با این میزان صورت نمی پذیرد.

غلامی با اشاره به پیگیری های گذشته رسانه ها و نماینده گرگان و آق قلا مبنی بر حل مشکل آب رسانی به مناطق کم برخوردار گرگان نیز اظهار کرد: در حال حاضر آب رسانی بدون مشکل صورت می پذیرد و قطع شدن آب در ساعت های اولیه شب وجود ندارد و اگر آبی نیز قطع می شود در آخر شب و تا پنج صبح است که بلافاصله آبرسانی به شرایط عادی باز می گردد.

راهکارهای مجمع نمایندگان برای حل مشکلات آب و برق

در پایان این بازدید نیز غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی نمایندگان حوزه نظارتی است و تلاش داریم نظارت خوبی برای حسن اجرای خدمات به مردم داشته باشیم.

نماینده گرگان و آق قلا با بیان اینکه افزایش قیمت مصرف برق به یک چالش عمومی تبدیل شده بود، ابراز کرد: به همین جهت وظیفه داشتیم کار را پیگیری کنیم و در مجلس از وزیر سوال مطرح شد در نهایت بنا شد کارشناسان وزارت نیرو به استان سفر کنند.

وی افزود: عواملی مانند گرمای غیرقابل پیش بینی، افزایش درجه رطوبت، شرایط محدودیت های کرونا باعث شد تا مصرف برق در گلستان بالاتر برود و تصمیم گرفته شد با همکاری کمیسیون انرژی شرایط کاهش درجه گرمسیری گرگان پیگیری شود که این موضوع منوط به گزارش هواشناسی است.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در خصوص پیگیری های صورت گرفته برای افزایش کف مصرف برق عنوان کرد: تقویت زیر ساخت های تولید برق و تقسیط فیش های فعلی از دیگر برنامه های ما برای کمک به این شرایط است.

منتظری مشکلات آبی را یکی از چالش های جدی دانست و عنوان کرد: در آینده نزدیک از سد شصت کلا بازدید خواهیم داشت و اعتبار اولیه برای تملک زمین پیش بینی شده است.

نماینده گرگان و آق قلا گفت: با موافقت وزیر شیرین سازی آب دریای خزر اتفاق می افتد و بنا داریم سال آینده این مشکلات را نداشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار