معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: بازدید حضوری این معاونت به منظور ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی واحدهای حوزوی با هدف ارتقا و پیشرفت مدارس استان از مهر ١۴٠٠ آغاز شد.

آغاز بازدیدهای حضوری از مدارس علمیه خواهران استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از حوزه از گرگان، خانم زهرا جمالیزاده در جمع تعدادی از کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان بیان کرد: بازدید حضوری این معاونت به منظور ارزیابی و نظارت بر عملکرد آموزشی واحدهای حوزوی و با هدف ارتقاء و پیشرفت مدارس استان از مهر ١۴٠٠ آغاز شده است.

وی اظهار کرد: یکی از راه‌های پیشرفت، ارزیابی وضعیت موجود، یافتن نقاط قوت وضعف و سپس تلاش در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف و تبادل نظر در خصوص برنامه‌های مرتبط است.

معاون آموزش وزه علمیه خواهران گلستان افزود: ملاک و معیار بازدید معاونت آموزش در سال تحصیلی ١۴٠١_١۴٠٠؛ ارزیابی عملکرد آموزش در نیمسال اول و دوم و تابستان ١٣٩٠-١۴٠٠ براساس دستورالعمل‌های ارسالی مرکز مبنی بر ارزیابی عملکرد آموزش مدارس است.

خانم جمالیزاده بیان کرد: بازدید با این ملاک قبل از حضور در مدارس؛ اطلاع رسانی شده است و معاونان محترم آموزش تمامی موارد را بر اساس مستندات لازم آماده کرده و منتظر اعلام زمان بازدید جهت حضور در مدارس هستند.

وی افزود: تاکید بر ایجاد نمودار رشد برای هر طلبه به منظور رصد رشد و پیشرفت تحصیلی طلاب سبب شده است خوشبختانه این امر مهم توسط مدارس صورت بپذیرد و سنجش رشد طلاب و ارائه و تهیه یک گزارش سالانه از هر طلبه؛ با حضور در مدرسه مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه بیان کرد: یکی از شاخص‌های مهم این بازدیدها بررسی جذب داوطلبان و ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر است که بدین منظور مدارس باید به صورت سالانه ارزیابی و مقایسه میزان فارغ التحصیلان مقطع عمومی مدرسه با تعداد داوطلبان ورود به تحصیلات تکمیلی از مدرسه خود را داشته باشند و به صورت جدی به این امر پرداخته و زمینه ورود، رشد و تعالی طلاب مدارس علمیه دوره عمومی را با ورود به مقاطع بالاتر تکمیل کنند.

جمالیزاده افزود: مدارس دارای تعداد بالای راهیافتگان به مقاطع تکمیلی شایسته تقدیر هستند؛ و مدارس با تعداد رهیافتگان کمتر به بررسی موانع آسیب موجود بپردازند، و دراین خصوص راهکار ارائه نمایند.

وی، اساتید را رکن مهم و اصلی مدارس علمیه معرفی کرد و توضیح داد: مدرسه باید سنجه‌هایی مانند: شناسایی و بکارگیری اساتید متناسب با مجوز تدریس و نیاز مدرسه، میزان حضور اساتید مدرسه در انجمن‌های علمی، میزان مشارکت اساتید در دوره‎های دانش‎افزایی و مهارت بخشی، تناسب سطح تحصیلی و توانمندی دانشی و مهارتی اساتید با موضوع تدریس، مشارکت اساتید در برنامه‎ریزی و فعالیت آموزشی و تربیتی مدرسه، نظارت بر نحوه تدریس اساتید را به صورت سالانه مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و موجبات رشد و ارتقای اساتید محترم را فراهم نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار