مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان در رابطه با پوشش ضعیف آنتن اینترنت تلفن همراه در برخی از نقاط شهر گرگان توضیحاتی ارائه داد.

پوشش ضعیف اینترنت تلفن همراه صدای شهروندان گرگانی را درآورد/ ترس مردم از مضرات نصب دکل

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، یکی از شهروندان گرگانی در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان از قطعی اینترنت شبکه تلفن همراه در منطقه خود (استرآبادی ۳) و پیگیری‌های بی نتیجه اش برای برطرف کردن مشکل خبر داد.

این شهروند گفت: سال گذشته بابت این مشکل ۲ بار در سامانه ۱۹۵ (سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات در حوزه ارتباطات) شکایت خود را ثبت کردم، پیگیری‌هایی انجام شد، اما فایده‌ای نداشت و در نهایت گفته شد در این منطقه سکونت ما آنتن وجود ندارد و پیگیری از شرکت ارتباطات استان هم راه به جایی نبرده است و این درحالی است که در این منطقه افرادی دانشجو، محصل، معلم و... هستند و نیاز به استفاده از شبکه اینترنت دارند.

غلامعلی شهمرادی مدیرعامل شرکت مخابرات استان گلستان در رابطه با مشکل این شهروند گفت: در شهر گرگان مناطقی مانند جانباز و گرگان پارس و... در پوشش همراه اول مشکل دارند، اتفاقی که رخ داده این است که در نقاطی برای تاسیس سایت جدید سالهاست در حال پیگیری هستیم، اما همکاری لازم از سوی مردم نمی‌شود.

او افزود: برخی از مردم تصور می‌کنند موضوع تشعشعات آسیب رسان است و موجب نگرانی آن هاست، اما این موضوع تکنولوژی جهانی است و اگر خطراتی داشت قطعا در نقاط دیگر ثبت می‌شد.

شهمرادی گفت: با سازمان نظام مهندسی هماهنگ کردیم تا ملکی را تعیین کنند و سایت جدیدی ایجاد شود، اما همسایه‌ها ممانعت کردند و کار به دادستانی رسیده است، در منطقه استرآبادی هم در حال تاسیس سایت ۴g هستیم و امیدواریم تا ۲ هفته آینده این سایت راه بیفتد.

او ادامه داد: نقاطی در شهر گرگان وجود دارد که به دلیل ساخت و ساز‌های بلندی که در شهر انجام شده است از لحاظ پوشش امواج جزو نقاط کور ما محسوب می‌شود.

شهمرادی گفت: به این شهروندان توصیه می‌کنیم از اینترنت پر سرعت خانگی استفاده کنند که به لحاظ قیمت و کیفیت به صرفه‌تر خواهد بود، اما شهروندان انتظار دارند در محل زندگی شان هر دو سرویس را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گلستان با اشاره به بازدید‌های موردی برای بررسی پایداری شبکه تلفن در سطح استان گفت: تلاش می‌کنیم گزارش‌های مردمی را مورد بررسی قرار دهیم و مشکلات را رفع کنیم.

او افزود: مردم می‌توانند خرابی اینترنت را به شماره ۲۰۲۰ و خرابی تلفن ثابت را به ۲۰۱۷ اعلام کنند تا مشکل آن‌ها برطرف شود، ولی در شرایط کنونی به دلیل تعدد سرقت‌های متعدد روند ترمیم مسیر‌های سرقتی و رفع مشکلات با کندی پیش می‌رود و تمام تلاش ما در شرکت مخابرات این است که این مسیر را سرعت دهیم تا نگرانی مردم برطرف شود.

شهمرادی ادامه داد: در سطح استان یک میلیون و ۵۰۰ مشترک همراه اول و ۶۰۰ هزار مشترک ثابت داریم و ۱۲۰ هزار مشترک نیز از اینترنت پرسرعت خانگی استفاده می‌کنند که به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی می‌شوند.

او گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما در استان به سرقت رفتن جعبه تقسیم ها است و مشارکت سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد، از ابتدای سال تا شهریورماه بیش از ۳۰۰ مورد جعبه تقسیم تلفن همراه مورد سرقت قرار گرفته است و چاره‌ای جز ترمیم این خطوط تلفن نداریم.

او گفت: مصرف اینترنت در استان گلستان نسبت به کشور از رتبه بالایی برخوردار است و این نشان دهنده فراهم بودن بستر برای استفاده است.

شهمرادی بیان کرد: تعدد سرقت اگر با این سرعت تداوم داشته باشد قطعا مخابرات با مشکل رو به رو می‌شود و عبور خطوط تلفن همراه از زیر زمین در بسیاری از نقاط ممکن نیست و هزینه زیادی را برای شرکت مخابرات به همراه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار