مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان با بیان اینکه کارآفرینی، ویژگی‌ شاخص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است، گفت: هر خانه می‌تواند یک واحد تولیدی و خدماتی باشد.

کارآفرینی ویژگی شاخص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی خطیر نامنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، فاز دوم مربوط به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعداد سنجی و فاز سوم اتصال به بازار است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی در جهت رفع بیکاری و از سویی دیگر تولید ثروت اهمیت دارد، گفت: یکی از نقاط ضعف افرادی که وارد مشاغل خانگی می‌شوند، نداشتن بازار فروش و نرسیدن به درآمد مشخص است که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به آن توجه شده است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان با بیان اینکه ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغه‌های اساسی کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: توسعه کسب‌وکارهای خانگی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها در موضوع اشتغال در دوران شیوع کرونا باشد.

خطیر نامنی با بیان اینکه مشاغل خانگی در حال یکی از کسب‌وکارهای موفق در دنیا محسوب می‌شود، تأکید کرد: نگاه به حوزه کسب‌وکار مشاغل خانگی باید بلند محور باشد.

وی خاطرنشان کرد: کسب درآمد از مشاغل خانگی برای افرادی که دانش، مهارت و نگرش کارآفرینانه دارند به راحتی امکان‌پذیر است اما باید قبل از فعالیت جدی به فکر بازار و مشتری بود و در واقع یکی از چالش‌های پیش روی این کسب‌وکارها، تأمین بازار فروش است که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توجه ویژه‌ای به آن شده است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان با بیان اینکه سهمیه اختصاص داده شده به استان در قالب این طرح، ۲۳۰۰ نفر است، گفت: بیشترین تعداد ثبت‌نام ‌کنندگان این طرح زنان هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار